Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Niemcy

Pierwsze na świecie praktyczne zastosowanie platooningu w branży logistycznej

| inf. pras. źródło: RynekInfrastruktury.pl/ DB Schenker 28.06.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Pierwsze na świecie praktyczne zastosowanie platooningu w branży logistycznej
fot. mat. pras.

Zobacz więcej na temat:

Logistyka
DB Schenker
Platooning

Więcej z regionu:

Niemcy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

DB Schenker, jako pierwszy na świecie dostawca usług logistycznych, wraz ze swoimi partnerami MAN Truck & Bus i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, przekazał do praktycznego wykorzystania dwa połączone cyfrowo pojazdy ciężarowe.
W obecności Andreasa Scheuera, Federalnego Ministra Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, ciężarówki wyruszyły z oddziału DB Schenker w Neufahrn koło Monachium przez testową trasę A9 do Norymbergi. Rząd federalny dofinansował projekt pilotażowy kwotą około 2 mln euro.

– Jest to wizjonerski projekt badawczy dla naszego cyfrowego centrum testowego – autostrady A9. Projekt wyznacza kierunek rozwoju zautomatyzowanego i połączonego w sieć drogowego transportu towarowego. Wprowadzamy technologię jutra na dzisiejsze drogi, testując inteligentną interakcję człowieka, maszyny i materiałów. Daje to szansę, że procesy logistyczne – od magazynu do klienta – staną się bezpieczniejsze, bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Kierowcy ciężarówek będą specjalistami w zakresie nowoczesnej logistyki w cyfrowych samochodach ciężarowych – powiedział Minister Andreas Scheuer.

Partnerstwo strategiczne siłą napędową innowacji

25 czerwca, na trasie o długości 145 kilometrów, rozpoczęły się regularne testy zintegrowanych konwojów. Do początku sierpnia próby prowadzone będą bez ładunku. Później zintegrowane konwoje będą wykonywać maksymalnie trzy regularne przejazdy dziennie z ładunkiem, na przykład częściami do maszyn, napojami lub papierem.

Partnerzy projektu wykonują pionierską pracę. – To pierwsze zastosowanie zintegrowanych konwojów ciężarówek w Niemczech wyznaczy nowe standardy na rynku logistycznym, na których zyskają przede wszystkim nasi klienci – powiedział Alexander Doll, DB Board Member for Freight Transport and Logistics. – DB Schenker pokazuje tym projektem, co jest ważne dla firm na całym świecie – rozwój innowacji poprzez nowe partnerstwa – dodał.

Tymi rozwiązaniami DB Schenker poszerza swój cyfrowy model biznesowy. – Po raz kolejny wprowadzamy na rynek nową technologię. Dzięki zintegrowanym konwojom zwiększamy naszą pionierską rolę w dziedzinie zautomatyzowanego i zintegrowanego kierowania pojazdami – podkreśliła prof. dr Sabina Jeschke, DB Board Member for Digitalization and Technology.

MAN Truck & Bus i DB Schenker, dwie wiodące firmy w swoich sektorach, współpracują ze sobą, aby wspólnie promować tematykę automatycznej jazdy.– Nie chodzi tylko o wykorzystanie technologii. Chodzi o skuteczne zintegrowanie jej z całym łańcuchem logistycznym. Wnioski ze wspólnego projektu są ważnym krokiem w rozwoju branży. Dzięki temu MAN będzie odgrywać wiodącą rolę w automatyzacji i digitalizacji pojazdów użytkowych – powiedział Joachim Drees, CEO of MAN Truck & Bus AG.

Bezprecedensowe wykorzystanie technologii

Podczas innowacyjnych testów platooning do zastosowań logistycznych będzie dalej optymalizowany, na przykład pod względem bezpieczeństwa systemu, zużycia paliwa i lepszego wykorzystania przestrzeni na autostradach. Partnerzy projektu mają również nadzieję uzyskać informację zwrotną na temat społecznej akceptacji dla sieciowego stylu jazdy, a także odnośnie spełnienia wymogów polityki transportowej i warunków infrastrukturalnych.

Ludzie najwyższym priorytetem

Od momentu rozpoczęcia współpracy w maju 2017 roku i oficjalnego przekazania pojazdów testowych przez MAN w lutym tego roku, kierowcy ciężarówek byli przygotowywani do roli w projekcie poprzez intensywne szkolenia. Psychospołeczny i neurofizjologiczny wpływ nowej technologii na kierowców zintegrowanych konwojów zostanie zbadany przez Hochschule Fresenius. Umożliwi to uwzględnienie ważnych doświadczeń kierowców ciężarówek i dalszy rozwój ich profilu zawodowego. „To oczywiste, że cyfryzacja systemu mobilności i transportu stawia przed pracownikami branży zupełnie nowe wymagania”, powiedział prof. dr Christian Haas, Director of the Institute for Complex Health Research w Hochschule Fresenius. „Mamy nadzieję, że wyniki naszych badań przyczynią się również do lepszego zrozumienia i zaprojektowania innych cyfrowych interfejsów człowiek-maszyna”.

Funkcjonalność platooningu

„Platooning”, czyli zintegrowane konwoje, to system w którym co najmniej dwa pojazdy ciężarowe poruszają się po drogach w konwoju, wspieranym przez techniczne systemy wspomagania jazdy i sterowania. Auta połączone ze sobą za pomocą elektronicznego „dyszla”, który wykorzystuje łączność między pojazdami. Ciężarówka z przodu ustawia prędkość i kierunek, a pozostałe podążają za nią.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS