Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Autostrady - Łódzkie

Po konsultacjach w sprawie poszerzenia A2. Będzie odcinkowy pomiar prędkości?

| ep. źródło: RI 28.04.2022

PARTNERZY DZIAŁU


 

Po konsultacjach w sprawie poszerzenia A2. Będzie odcinkowy pomiar prędkości?
fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak i gdzie przy rozbudowie autostrady A2 między Warszawą i Łodzią wykorzystać destrukt asfaltowy oraz jak zorganizować ruch w czasie prowadzenia robót budowlanych – to tylko niektóre tematy, które inwestor omawiał z wykonawcami drogowymi. Konsultacje już zakończone. GDDKiA zapowiada, że po uzyskaniu dofinansowania jeszcze w tym roku ogłosi przetarg.
Docelowo autostrada A2 łącząca aglomerację łódzką z warszawską ma mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu na odcinku od Pruszkowa do węzła Łódź Północ oraz po cztery pasy ruchu między Pruszkowem i Konotopą. Na odcinku 89 km trzeba dobudować dodatkowy pas ruchu. Powstanie on w obecnym pasie rozdziału i będzie budowany pod ruchem.

To spore wyzwanie dla GDDKiA, która dotychczas nie realizowała tego rodzaju przedsięwzięcia. Inwestycję poprzedzono konsultacjami z firmami wykonawczymi. Właśnie podsumowano 9 spotkań, w których uczestniczyło łącznie 13 podmiotów.

Wspólnie z przedstawicielami branży analizowano m.in. możliwość wykorzystania destruktu. Wykonawcy zaproponowali, by zastosować go wykonania pobocza oraz jako dodatku do wszystkich nowych warstw bitumicznych. Tu możliwe będzie skorzystanie z efektów wspólnych – wykonawców i inwestora zabiegów o to, by materiał pozyskiwany w czasie remontów lub rozbiórek nawierzchni był traktowany jako pełnoprawny materiał budowlany, a nie odpad.

GDDKiA radziła się też wykonawców jak najlepiej wykorzystać instalacje fotowoltaiczne by autostrada była samowystarczalna pod względem wytwarzania i magazynowania energii. Tu wykonawcy sugerowali zacząć od analizy kosztów poszczególnych rodzajów instalacji w całym cyklu życia produktu.

Jednym z ważniejszych tematów konsultacji była organizacja ruchu w trakcie robót. Zminimalizowanie utrudnień na ważnej i intensywnie użytkowanej trasie to spore wyzwanie. Wykonawcy proponują, by jeszcze przed rozpoczęciem robót wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości – przypomnijmy, takie rozwiązanie zastosowano np. przy budowie autostrady A1 między Tuszynem i Częstochową. Efekt był zadowalający. Uczestnicy konsultacji sugerowali także wprowadzenie ograniczeń dla ruchu ciężkiego.

Dyskutowano także nad optymalną długością odcinków realizacyjnych, tak by zapewnić optymalną efektywność i ciągłość prac i jednocześnie zminimalizować utrudnienia w ruchu.

– Zebrane uwagi i opinie są dla nas cennym materiałem, który będzie dalej analizowany przez pracowników GDDKiA – pisze inwestor i zapowiada, że po uzyskaniu finansowania planuje ogłosić przetarg w tym roku. Ta inwestycja jest wskazywana jako ważna także z uwagi na planowaną budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5