Przetarg na koncepcję programową dla drogi S7 od Trasy Armii Krajowej w Warszawie do Kiełpina został unieważniony. Właśnie ruszył nowy. Chodzi o wylotówkę z Warszawy w kierunku do Gdańska, która pozwoli ominąć podwarszawskie Łomianki.
Podobne postępowanie było już ogłoszone we wrześniu ub. r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po raz pierwszy
wybrała wykonawcę koncepcji programowej dla tego odcinka w grudniu. Wybrany wykonawca nie podpisał jednak umowy, a kolejna oferta przekroczyła kwotę, którą mógł przeznaczyć na ten cel inwestor. Była warta blisko 5,7 mln zł wobec budżetu zaplanowanego na 3,5 mln zł.
W połowie stycznia przetarg unieważniono. Właśnie rusza nowy. Opracowania, które powstaną w jego wyniku uszczegółowią rozwiązania przewidziane dla tej inwestycji.
A chodzi o trasę o długości 12,9 km przecinającą m.in. warszawską dzielnicę Bemowo. Droga ma pozwolić wyjechać z Warszawy i wjechać do tego miasta bez konieczności stania w korku w podwarszawskich Łomiankach.
Droga, od strony północy, najpierw będzie poprowadzona po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Łomiankach. Dalej, za węzłem Kolejowa odbije w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie będzie poprowadzona na nasypie. Potem wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego dojdzie do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Za ul. Arkuszową droga będzie wprowadzona do dwóch tuneli – pierwszy o długości 1 km, drugi 1,123 km, a dalej pójdzie nad terenem ponad droga ekspresową S8.
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 węzeł NS.
Siódemka na dalszym odcinku w kierunku na północ jest już na etapie opracowywania koncepcji programowej. Projektanci pracują już nad odcinkami od Kiełpina do Czosnowa (odpowiada za to Promost Consulting) oraz od Czosnowa do Płońska (Mosty Katowice).
W ogłoszonym właśnie przetargu termin na składanie ofert to 12 marca. Potem będzie 12 miesięcy na zrealizowanie zamówienia.