Ofertę wartą ponad 318 mln zł wskazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. Złożyło ją konsorcjum Porr z Polski wraz z partnerem Porr z Wiednia.
W przetargu na to zadanie wpłynęło 14 ofert. Najtańsza należała do firmy Skanska i była warta niespełna 280 mln zł, przy planowanym budżecie zamawiającego niemal 430 mln zł. w zaplanowanym budżecie nie zmieściła się tylko jedna oferta – złożyło ją konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, które wyceniło kontrakt na 496,7 mln zł.
Po przeanalizowaniu złożonych propozycji 5 ofert zostało odrzuconych z powodu rażąco niskiej ceny. Kolejnych 6 ofert zostało wykluczonych z powodu nieprzedłużenia terminu związania ofertą. Ostatecznej ocenie podlegały tylko 3 propozycje. Spośród nich wybrano najtańszą.
Teraz pozostali uczestnicy postępowania mają czas na ewentualne złożenie odwołań od rozstrzygnięcia.
fot. GDDKiA
Inwestycja jest realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Wykonawca najpierw wykona dokumentację projektową, uzyska wymagane pozwolenia i decyzje, a następnie zrealizuje roboty budowlane.
Obwodnica Nowego miasta Lubawskiego powstanie w ciągu drogi krajowej nr 15. Droga będzie miała 18 km długości i pozwoli ominąć miasto od wschodu. Będzie drogą klasy GP o przekroju 2+1.