Przetarg na odcinek S19 z węzłem na połączeniu ViaCarpatii z S8 rozstrzygnięty. GDDKiA wybrała konsorcjum Porr i Unibep. Oferta jest warta 405,6 mln zł i jest drugą pod względem ceny.
Odcinek ma się zaczynać na istniejącej DK-65 w miejscowości Krynice na północny zachód od Białegostoku, przechodzić przez Dobrzyniewo Duże i kończyć na węźle Białystok Zachód. Liczy ok 10 km.
W przetargu wpłynęło 9 ofert, a najtańszą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI Sopot (403,07 mln zł).
GDDKiA uznała jednak, że najtańsze konsorcjum nie spełnia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy. – Po odwołaniu wniesionym przez NDI, sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która to wyrokiem z 15 grudnia 2020 r. oddaliła odwołanie konsorcjum w całości, orzekając między innymi, że „(…) zamawiający (GDDKiA) nie naruszył wskazywanych przez odwołującego przepisów art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 3 ustawy PZP, gdyż słusznie stwierdził, że odwołujący (NDI) nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.” – informuje inwestor.
fot. GDDKiA
W tej sytuacji GDDKiA wybrała kolejna pod względem ceny ofertę należącą do konsorcjum Porr i Unibep o wartości 405,6 mln zł.
Na odcinku Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód zaplanowany został m.in. węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe – planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok – Ełk.
Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas). O rodzaju konstrukcji nawierzchni zdecyduje wykonawca.
Droga zostanie zrealizowana w systemie projektuj i buduj. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.