Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Łódzkie,Sieradz

Powiat sieradzki: Liczba programów pomocowych jest nieproporcjonalna do długości dróg powiatowych

| Kasper Fiszer źródło: 18.02.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Powiat sieradzki: Liczba programów pomocowych jest nieproporcjonalna do długości dróg powiatowych
Włyń w powiecie sieradzkimfot. Tomasz Z., lic. CC BY-SA 4.0

Więcej z regionu:

Łódzkie
Sieradz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powiat sieradzki liczy, że pozyska dofinansowanie na realizację kilku dużych przedsięwzięć drogowych. Jeśli tak się stanie, ogólna wartość inwestycji zrealizowanych w 2020 r. będzie większa niż w 2019 r. Potrzeby są jednak ogromne – podkreśla Powiatowy Zarząd Dróg.
Powiat sieradzki zrealizował w 2019 r. szereg inwestycji drogowych, spośród których grupę pierwszą stanowią przedsięwzięcia o dużej skali i często dofinansowane ze źródeł zewnętrznych. Należy do niej m.in. przebudowa drogi Włyń – Glinno na odcinku 2,45 km (1 mln 655 tys. zł, z czego 396 tys. zł pochodziło z wyłączenia z produkcji gruntów rolnych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, a część pozostałej kwoty przekazała gmina Warta) czy przebudowa zjazdów i remont odwodnienia wzdłuż tej samej drogi (1 mln 598 tys. zł środków własnych). Przebudowana została także droga Wróblew – Wągłczew – Gruszczyce na odcinku 4,72 km (4 mln 553 tys. zł, z czego 2 mln 93 tys. zł z Funduszu Dróg Samorządowych, część pozostałej kwoty wyasygnowała gmina Błaszki).

Duże zaangażowanie środków gminnych

Zrealizowany został też pierwszy etap przebudowy drogi Brzeźnio – Lipno obejmujący odcinek ok. 2,25 km (3 mln 861 tys. zł, 1 mln 930 tys. zł z FDS, udział gminy Brzeźnio). Remontu doczekał się 2,3-kilometrowy fragment trasy Błaszki – Sędzimirowice (847 tys. zł, zadanie sfinansowała gmina Błaszki). 198 tys. zł (w tym część ze środków gminy Złoczew) pochłonął remont chodnika wzdłuż ul. Burzenińskiej w Złoczewie, a aż 16 mln 325 tys. zł – remont drogi 1765E łączącej Sieradz z powiatem zduńskowolskim. Prace wciąż się tam toczą i skończą się planowo w listopadzie tego roku. Inwestycja dofinansowana jest z FDS oraz budżetów gminy Sieradz i miasta Sieradz.

Drugą grupę stanowią mniej kosztowne prace, w tym remonty chodników w ul. Leszka Czarnego w Sieradzu (265 m), w ul. Żwirki i Wigury w Sieradzu (65 m), w ul. Topolowej w Brzeźnie (350 m) czy w ul. Cmentarnej w Złoczewie. Wyremontowany został też przepust w Cielcach. Na drodze Brzeźno – Zapole położony został cienki dywanik asfaltowy (800 m), a podobne prace wykonano na drodze Czartoria – Stara Wieś (400 m) oraz pomiędzy miejscowościami Starce i Robaszew (400 m) czy Będków i Sęk (380 m). Droga Chlewo – Świnice Kaliskie została powierzchniowo utrwalona (2,58 km), podobnie jak droga powiatowa biegnąca przez Sędzice (1,54 km). Część z tych prac współfinansowały gminy Brąszewice, Burzenin, Goszczanów i Wróblew. Inne wykonał własnymi siłami Powiatowy Zarząd Dróg.

Wartość inwestycji w 2020 r. może być wyższa

– Rok 2020 to kontynuacja zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa drogi powiatowej 1765E ul. Widawska [w Sieradzu] – granica powiatu – zapowiada Marcin Lewandowski z Powiatowego Zarządu Dróg w Sieradzu. Poza tym samorząd złożył wnioski o dofinansowanie rozbudowy mostu na Kanale Tyczyńskim w Chojnem (do Ministerstwa Infrastruktury o środki z rezerwy subwencji ogólnej), remontu fragmentu drogi Stolec – granica powiatu (do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o środki pochodzące z wyłączenia z produkcji gruntów rolnych), przebudowy drogi Burzenin – Szynkielów (do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego o środki z FDS) i przebudowy ul. Reymonta w Sieradzu (do UMWŁ w ramach RPO). – W przypadku pozyskania dofinansowania wartość inwestycji będzie większa niż w roku ubiegłym – mówi nasz rozmówca.

– Największym problemem dotyczącym infrastruktury drogowej, z którym borykają się powiaty, jest na pewno nieproporcjonalna liczba programów pomocowych w stosunku do ogólnej długości dróg powiatowych i ich stanu technicznego – ocenia przedstawiciel powiatu. Mówi, że pomimo efektywnego korzystania z finansowania zewnętrznego ze wszystkich możliwych źródeł potrzeby inwestycyjne wciąż są ogromne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5