Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie ogłosiła przetarg na wykonanie koncepcji programowej oraz projektu budowlanego i wykonawczego dla budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy. To blisko 6-kilometrowy fragment stanowiący kontynuację obwodnicy Ostródy.
Trasa zaczyna się na obwodnicy Ostródy, budowanej w ciągu drogi krajowej nr 16 i kończy w okolicy miejscowości Wirwajdy na przecięciu z istniejącą DK-16. W tym miejscu GDDKiA zaplanowała dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każda jezdnia ma mieć szerokość 7 m. Droga będzie wyposażona w pas awaryjny o szerokości 2,5 m. Jezdnie będą rozdzielone 5-metrowym pasem rozdzielającym.
fot. GDDKiANa objętym przetargiem odcinku zaplanowano budowę węzła drogowego Ostróda Zachód na przecięciu z drogą krajową nr 15 oraz budowę skrzyżowania na końcu projektowanego odcinka drogi S5 w miejscu gdzie łączy się z drogą krajową nr 16.
Na trasie powstaną 3 wiadukty i estakad. Zrealizowane będą także elementy związane z ochroną środowiska, w tym ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
GDDKiA czeka na oferty do 10 kwietnia. Wybrany w przetargu wykonawca będzie także pełnił nadzór autorski w czasie realizacji robót objętych dokumentacją.
W postępowaniu przyjęto cztery kryteria oceny ofert. Oceniane będą: cena – 60%, doświadczenie kierownika zespołu środowiskowego – 7%, udział audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego – 3%, doświadczenie zespołu projektowego – 30%.
Na wykonanie koncepcji programowej będzie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy, natomiast projektu budowlanego i projektu wykonawczego – 22 miesiące.
Budowa drogi S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy jest kontynuacją realizowanej obecnie obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Docelowo obwodnica będzie częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz – Ostróda.
Droga będzie miała nawierzchnię asfaltową.