Trasa S5 Poznań – Wronczyn, którą jeździmy od blisko roku, cały czas jest kończona. To skutek niezrealizowania wszystkich robót przez pierwotnego wykonawcę. Właśnie wpłynęły oferty na wykonanie prac poza ogrodzeniem drogi. Najtańszy jest Colas.
Wykonawcę GDDKiA wybierze spośród 5 ofert. Najtańsza ma wartość 27,833 mln zł, a złożyła ją firma Colas Polska. Pozostałe oferty złożyli: Agma – 29,873 mln zł, Budimex – 35,602 mln zł, Porr – 37,349 mln zł, Strabag – 42,548 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest gotowa wydać 34,308 mln zł.
Do wykonania są wszystkie brakujące prace w pasie drogowym, lecz po zewnętrznej stronie ogrodzenia drogi. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał wykonać drogi poprzeczne (w tym drogi lokalne), drogi dojazdowe, ścieżki rowerowe i wjazdy awaryjne, a także zjazdy do działek, zbiorników i separatorów, place do zawracania, łącznice i inne obszary na węźle Mosina.
Do wykonawcy będą także należały: konserwacje rowów melioracyjnych, wykonanie umocnień rzek oraz prace rozbiórkowe w zakresie tymczasowych dróg technologicznych i tymczasowych przepustów.
Wykona także bariery energochłonne i odtransportuje niepotrzebne materiały.