Prace na obwodnicy Sanoka powstającej w ciągu DK-28 są już na bardzo zaawansowanym stopniu. Nową drogą przejedziemy do końca bieżącego roku. Obecnie wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. Do wykonania pozostało między innymi rondo nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW-886 i DK-28).
Powstająca droga będzie miała 6,7 km od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską do włączenia do drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Trasa główna będzie posiadać parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Jak poinformowała GDDKiA, do zakończenia budowy obwodnicy pozostała budowa ronda- nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW-886 i DK-28), jezdni dodatkowych, robót wykończeniowych, przepustów pod jezdniami dodatkowymi, oświetlenia, oznakowania poziomego i pionowego, barier ochronnych, ekranów akustycznych.
Trwają także roboty branżowe: oświetlenie drogowe na rondzie nr 1, rondzie nr 2, rondzie nr 3, łączniku ul. Okulickiego, miejscu kontroli pojazdów, a także budowa zbiorników retencyjnych i kanalizacji deszczowej.
Trasa główna będzie posiadać parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Przypominamy, że wykonawcą zadania jest Max Bögl Polska, a kontrakt o wartości 171,581 mln zł został podpisany w lutym 2016 roku.
Zgodnie z kontraktem wykonawca miał na realizację zadania 33 miesiące. Termin został jednak przedłużony do kwietnia 2020 r. ze względu na obiektywne trudności w postaci licznych stanowisk archeologicznych (odkryto tu m.in. studnię z okresu rzymskiego), czy też dwukrotnie większego zakresu wykopu w skale niż wynikało z pierwotnych założeń.