Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury – wiceminister Rafał Weber zatwierdził program inwestycji dla budowy 34,6 km odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów. Oznacza to, że w najbliższym czasie powinien ruszyć przetarg na realizację tej trasy w podziale na trzy fragmenty.
Krok w stronę realizacji
O tym, że wkrótce ma ruszyć przetarg na realizację S7 Płońsk – Czosnów
pisaliśmy już w kwietniu br. kiedy końca dobiegały prace związane z dokumentacją dla tego odcinka. Teraz wiceminister infrastruktury podpisał program inwestycyjny, który pozwala na rozpoczęcie postępowania przez warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
– Droga ekspresowa S7 jest jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Polsce. Łączy Trójmiasto i zespół portów z Warszawą i południem Polski. Sukcesywnie oddajemy do ruchu oraz kierujemy do realizacji kolejne odcinki tej trasy, tak aby podróżowanie drogą ekspresową S7 stało się jeszcze bardziej komfortowe, przewidywalne i bezpieczne – powiedział wiceminister Weber.
Niemal 35 km S7
Realizacja inwestycji planowana jest w formule projektuj i buduj. Zawarcie umowy z wykonawcą jest planowane na początku 2020 r., a zakończenie budowy przewidziano na lipiec 2023 r. Odcinek ma zostać podzielony na trzy części: Siedlin – Załuski, Załuski – Modlin i Modlin – Czosnów.
Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury, podaje, że zakres prac budowlanych ma obejmować m.in.: rozbudowę drogi krajowej nr 7 do standardów drogi ekspresowej o przekroju 2x3 (dwujezdniowa po 3 pasy) i nośności 115 kN/oś, budowę węzłów drogowych: Poczernin, Przyborowice i Ostrzykowizna, rozbudowę węzłów drogowych: Załuski, Modlin i Błonie, oraz rozbudowę mostu na Wiśle w Zakroczymiu.
Na planowanym odcinku przewidziano budowę 30 obiektów inżynierskich o łącznej długości 2 923 m. Zaprojektowano mur oporowy o powierzchni 1200 m2. Konieczne jest również wybudowanie 2 przejść dla zwierząt dużych (jednego dołem i jednego górą) o łącznej długości 106 m oraz 18 przejść dolnych dla małych zwierząt.
Kiedy ekspresowo dojedziemy z Warszawy do Trójmiasta
Fragment S7 od Płońska do Czosnowa jest jedną z ostatnich trzech części tej drogi ekspresowej na północ od Warszawy, która nie jest w realizacji lub w eksploatacji. W ubiegłych latach udostępniane kierowcom udostępniane były odcinki w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim. W tych dwóch regionach trasa ma już na całej długości klasę S.
Inaczej sprawa ma się w województwie mazowieckim. Obecnie trwa realizacja w formule „projektuj i buduj” trasy między Napierkami (granica województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego) a Płońskiem. Umowy z wykonawcami popisano w ubiegłym roku, a infrastruktura ma być gotowa w 2021 roku (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Dalej pozostaje 55 km drogi S7 prowadzącej do Warszawy. Najpierw mamy, wyżej opisany, fragmenty Płońsk – Czosnów, później trasę z Czosnowa do Kiełpina, na którą w sierpniu 2018 roku GDDKiA podpisała umowę na projekt, oraz bardzo wyczekiwany odcinek od Kiełpina do samej stolicy. Ostatnia z tych części obecnie jest na etapie przetargu na koncepcję programową. Niestety postępowanie napotkało problemy na etapie otwarcia ofert (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).