Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Mazowieckie

Program inwestycyjny dla S7 Płońsk – Czosnów podpisany. Przetarg niebawem

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 24.06.2019

PARTNERZY DZIAŁU


 

Program inwestycyjny dla S7 Płońsk – Czosnów podpisany. Przetarg niebawem
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
GDDKiA
S7

Więcej z regionu:

Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury – wiceminister Rafał Weber zatwierdził program inwestycji dla budowy 34,6 km odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów. Oznacza to, że w najbliższym czasie powinien ruszyć przetarg na realizację tej trasy w podziale na trzy fragmenty.
Krok w stronę realizacji

O tym, że wkrótce ma ruszyć przetarg na realizację S7 Płońsk – Czosnów pisaliśmy już w kwietniu br. kiedy końca dobiegały prace związane z dokumentacją dla tego odcinka. Teraz wiceminister infrastruktury podpisał program inwestycyjny, który pozwala na rozpoczęcie postępowania przez warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

– Droga ekspresowa S7 jest jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Polsce. Łączy Trójmiasto i zespół portów z Warszawą i południem Polski. Sukcesywnie oddajemy do ruchu oraz kierujemy do realizacji kolejne odcinki tej trasy, tak aby podróżowanie drogą ekspresową S7 stało się jeszcze bardziej komfortowe, przewidywalne i bezpieczne – powiedział wiceminister Weber.

Niemal 35 km S7

Realizacja inwestycji planowana jest w formule projektuj i buduj. Zawarcie umowy z wykonawcą jest planowane na początku 2020 r., a zakończenie budowy przewidziano na lipiec 2023 r. Odcinek ma zostać podzielony na trzy części: Siedlin – Załuski, Załuski – Modlin i Modlin – Czosnów.
 
Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury, podaje, że zakres prac budowlanych ma obejmować m.in.: rozbudowę drogi krajowej nr 7 do standardów drogi ekspresowej o przekroju 2x3 (dwujezdniowa po 3 pasy) i nośności 115 kN/oś, budowę węzłów drogowych: Poczernin, Przyborowice i Ostrzykowizna, rozbudowę węzłów drogowych: Załuski, Modlin i Błonie, oraz rozbudowę mostu na Wiśle w Zakroczymiu.

Na planowanym odcinku przewidziano budowę 30 obiektów inżynierskich o łącznej długości 2 923 m. Zaprojektowano mur oporowy o powierzchni 1200 m2. Konieczne jest również wybudowanie 2 przejść dla zwierząt dużych (jednego dołem i jednego górą) o łącznej długości 106 m oraz 18 przejść dolnych dla małych zwierząt.

Kiedy ekspresowo dojedziemy z Warszawy do Trójmiasta

Fragment S7 od Płońska do Czosnowa jest jedną z ostatnich trzech części tej drogi ekspresowej na północ od Warszawy, która nie jest w realizacji lub w eksploatacji. W ubiegłych latach udostępniane kierowcom udostępniane były odcinki w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim. W tych dwóch regionach trasa ma już na całej długości klasę S.

Inaczej sprawa ma się w województwie mazowieckim. Obecnie trwa realizacja w formule „projektuj i buduj” trasy między Napierkami (granica województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego) a Płońskiem. Umowy z wykonawcami popisano w ubiegłym roku, a infrastruktura ma być gotowa w 2021 roku (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Dalej pozostaje 55 km drogi S7 prowadzącej do Warszawy. Najpierw mamy, wyżej opisany, fragmenty Płońsk – Czosnów, później trasę z Czosnowa do Kiełpina, na którą w sierpniu 2018 roku GDDKiA podpisała umowę na projekt, oraz bardzo wyczekiwany odcinek od Kiełpina do samej stolicy. Ostatnia z tych części obecnie jest na etapie przetargu na koncepcję programową. Niestety postępowanie napotkało problemy na etapie otwarcia ofert (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5