Złożone zostały wnioski o wydanie decyzji środowiskowych dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Dokument zatwierdzi ostatecznie przebieg planowanej drogi. Wiadomo jakie warianty są preferowane.
W planach jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej w nowym śladzie wraz z obiektami inżynierskimi i węzłem drogowym Zamość Północ.
Odcinek Łopiennik – Krasnystaw ma mieć 9,6 km długości. Jako preferowany inwestor wskazał wariant nr 3 z podwariantem 3.1. Droga ma się rozpoczynać za węzłem Łopiennik. Dalej za Łopiennikiem Górnym przybliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i pobiegnie wzdłuż tej trasy. Następnie ominie od zachodu cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej w Łopienniku Górnym oraz zabudowania w miejscowości Zakręcie.
Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie miał ok. 12 km długości. Wariant preferowany przez inwestora (nr 2, zielony) omija Zamość po stronie północno-wschodniej. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 powstać ma węzeł Zamość Północ, dalej, w okolicach miejscowości Reforma droga przetnie istniejącą linię kolejową i zakończy się w pobliżu Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.
Wydanie decyzji środowiskowej ostatecznie zatwierdzi przebieg każdego z wariantów i otworzy możliwość do kolejnych etapów realizacji inwestycji, w tym opracowania projektu technicznego oraz realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Za przygotowanie dokumentów do wydania decyzji oraz opracowań na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla obu odcinków odpowiada firma Mosty Katowice. Fragmenty, o których mowa są częścią planowanej trasy ekspresowej S17 Piaski – Hrebenne.