Wczoraj, 25 października, Zarząd Dróg Miejskich w Przemyślu poinformował o awarii mostu Brama Przemyska na rzece San. Z uwagi na zagrożenie bezpieczeństwa w odbywającym się ruchu konieczne było wyłączenie dwóch pasów ruchu kołowego.
Wprowadzona została zmiana w organizacji ruchu drogowego polegająca na ograniczeniu tonażu pojazdów do 3,5 tony na odcinku od skrzyżowania Alei Wolności z ulicą Krakowską do skrzyżowania Alei Solidarności z ulicą Wincentego Pola i przekierowanie ruchu samochodów ciężarowych w kierunku centrum miasta poprzez ciąg ulic: Krakowska, Sobieskiego, Stanisława Augusta, Borelowskiego, Most Siwca, Bohaterów Getta, Wincentego Pola, Lwowska.
Wyświetl większą mapę
Most, a którym doszło do awarii, leży w ciągu obwodnicy Przemyśla oddanej do użytku w 2012 roku. Cała inwestycja kosztowała 250 mln, dofinansowanie z funduszy unijnej nieznacznie przekroczyło 187 mln zł. Budowa trwała przez ok. 2 lata. W tym czasie powstały prawie cztery kilometry nowej drogi, nowe wiadukty, przejścia podziemne, oświetlenie dróg i właśnie most Brama Przemyska nad Sanem.
Całe przedsięwzięcia realizowała firma Mota-Engil, która wygrała przetarg, w którym jedynym kryterium oceny była cena. Z kolei nadzór nad inwestycją sprawowała firma Promost.
Efektem budowy trasy było poprawienie skomunikowania na trasie prowadzącej ku granicy polsko-ukraińskiej w Medyce. Wcześniej samochody jadące w tym kierunku musiały przebić się przez Przemyśl.
Inwestycja otrzymała nagrodę Kapituły Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski – Lider Małopolski 2012. Samorządowcy przyznali miastu wtedy tytuł za realizacje zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Budowa wschodniej drogi obwodowej Przemyśla wraz z mostem Brama Przemyska”.