GDDKiA poinformowała o unieważnieniu przetargu na budowę odcinka Słupsk – Lębork w ciągu drogi ekspresowej S6. Powodem jest nieprzyznanie zamawiającemu środków z budżetu Unii Europejskiej, jakie miały być przeznaczone na to zadanie.
Zadanie było podzielone na trzy części. W części pierwszej chodziło o budowę końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki. Część druga obejmowała budowę odcinka od węzła Bobrowniki do węzła Skórowo, natomiast w części trzeciej należało wykonać odcinek od węzła Skórowo do węzła Leśnice.
W części pierwszej w zakresie projektowania i budowy odcinka przewidziano przede wszystkim budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16 km, budowę dwóch węzłów drogowych: Budy i Bobrowniki, budowę obwodu utrzymania drogi ekspresowej.
Odcinek między węzłami Bobrowniki i Skórowo ma mieć 13 km i mają powstać na nim dwa węzły: Rzechino i Skórowo. W zakres wchodzi również budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii I, przygotowanie terenu pod budowa miejsca obsługi podróżnych kategorii II, przebudowa istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową, budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej, budowa obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej.
Jako część trzecia powstać powinna trasa między węzłami Skórowo i Leśnice o długości 11 km.
Postępowanie przetargowe na te odcinki zostało wszczęte 23 września 2015 roku wraz z przetargiem na realizację odcinka S6 Koszalin – Słupsk. Łącznie dwa przetargi obejmowały ok. 100 km trasy w kategorii S.
W 2019 roku oficjalnie unieważniono przetarg dotyczący trasy Koszalin – Słupsk, a jako powód podano brak możliwości sfinansowania niniejszego zamówienia w przyjętej formule w ramach ustalonego limitu finansowania. Odpowiednie środki, zgodnie z aneksem podpisanym 20 marca br., zapewnione miał jednak etap przygotowawczy.
W uzasadnieniu unieważnienia postępowania dotyczącego budowy odcinka Słupsk – Lębork w lipcu 2020 r. GDDKiA podała, że „unieważnia przedmiotowe postępowanie ze względu na fakt, że środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu”.
Wśród pomysłów na wznowienie przetargów na pomorskie odcinki pojawiało się finansowanie dróg w formie PPP. Ten projekt jednak odrzucono.
W czerwcu 2020 r. rząd zwiększył budżet na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 -2023. Dołożono ponad 21 mld zł. Przy zwiększeniu budżetu zadecydowano o włączeniu do PBDK niektórych odcinków planowanych wcześniej w PPP. Wśród nich znalazła się między innymi Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, a także S6 Koszalin – Słupsk (2,623 mld zł) oraz S6 Słupsk – Lębork (2,950 mld zł).