Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Przetarg na obejście Węgierskiej Górki (ponownie) rozstrzygnięty

| Elżbieta Pałys źródło: RI 13.05.2019

 

Przetarg na obejście Węgierskiej Górki (ponownie) rozstrzygnięty
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konsorcjum na czele z Mirbudem ma budować tzw. obejście Węgierskiej Górki. GDDKiA wskazała najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka. To kolejne rozstrzygnięcie w tej sprawie, uwzględniające wyrok sądu, do którego odwoływał się jeden z wykonawców.
Chodzi o drogę, która pozwoli, by międzynarodowy ruch tranzytowy ominął m.in. miejscowość Węgierska Górka.

Przetarg na wykonawcę tego odcinka ruszył w styczniu 2018 roku. W październiku ub.r. GDDKiA wybrała ofertę firmy Toto. Była to najtańsza oferta i zarazem jedyna, która mieściła się w budżecie zamawiającego. Od tego rozstrzygnięcia troje wykonawców: konsorcjum Salini, Mirbud oraz China Railway odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej. Izba nakazała unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty oraz ponownie rozpatrzyć przedłożone propozycje wykonawców. Jednak ponowna ocena miała nie brać pod uwagę ofert Toto oraz Salini. Te KIO nakazała wykluczyć.

Rozstrzygnięcie zostało unieważnione, ale konsorcjum na czele z China Railway (jako partner występuje Polbud Pomorze) zaskarżyło wyrok KIO do sądu.

Jak poinformowała GDDKiA, Sąd Okręgowy w Katowicach oddalił skargę wykonawcy uznając ją za niezasadną. W tej sytuacji GDDKiA powtórzyła czynność badania i oceny ofert. Tym razem jako najkorzystniejsza wskazana została oferta konsorcjum Mirbud wraz z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Prywatnej Spółki Akcyjnej Zrzeszenie Budowlane Elektromontaż.

Wybrana oferta była drugą w kolejności pod względem najniższej ceny (tańsza była tylko oferta Toto warta 1,181 mld zł). Jest warta 1,378 mld zł.

W sumie w przetargu było 7 ofert. Poza Toto i Mirbudem swoje propozycje przedłożyli: konsorcjum Salini, konsorcjum z PTU Intercor, konsorcjum którego liderem jest China Railway, a także Porr i – najdroższa oferta – Metrostav.

Inwestycja będzie realizowane w formule projektuj i buduj. W jej wyniku powstanie odcinek drogi o długości 8,530 km. w jej ciągu powstaną dwa tunele – o długości 830 m i 1000 m. Droga ma mieć przekrój jednojezdniowy po dwa pasy ruchu w każdym kierunku na odcinku przed i za tunelami. Na odcinku tunelowym oraz pomiędzy tunelami będzie to droga dwujezdniowa.

Na początku i końcu odcinka o brakujące łącznice rozbudowane zostaną węzły Przybędza i Milówka, które powstały w ramach budowy sąsiednich odcinków.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5