Siedem ofert wpłynęło w przetargu na odnowienie mostu im. Jana Pawła II w Puławach (woj. lubelskie) w ciągu trasy S12. Trzy mieszczą się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie 2,7 mln zł.
Chodzi o liczący ponad kilometr długości wiadukt na Wiśle, który stanowi północną obwodnicę Puław. Most pokonują kierowcy podróżujący np. z Lublina do Radomia. Oddany do użytku latem 2008 roku obiekt składa się z: belki ciągłej wieloprzęsłowej; blachownicy stalowej z żelbetową płytą; łuku stalowego w przęśle głównym czy żelbetowych filarów i przyczółków.
Całkowita szerokość mostu wynosi ponad 22 metry. Kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Jezdnie są przedzielone barierami energochłonnymi. Po jednej stronie mostu mieści się wąski, liczący 1,5 m szerokości chodnik.
W trakcie budowy zastosowano zabezpieczenia antykorozyjne stalowych elementów. Wykonana została tzw. metalizacja natryskowa cynkiem, wyłożono warstwę uszczelniającą i warstwę gruntującą. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej GDDKiA w trakcie przeprowadzonych w 2013 roku oględzin obiektu pojawiły się zastrzeżenia co do zjawiska tzw. kredowania powłoki nawierzchniowej.
W ciągu kolejnych 8 lat stan mostu ponownie się pogorszył. Pojawiły się na nim: złuszczenia, odpryski, ubytki powłok, mchy, porosty i glony. Z wiatrownic, które znajdują się na szczycie łuku, a zatem są najbardziej narażone na oddziaływanie warunków atmosferycznych, schodzi farba.
Wiadukt zostanie odnowiony. W planie jest odmalowanie stalowej konstrukcji łuków. Wszystkie prace powinny się zakończyć do końca października tego roku. Przetarg w tej sprawie ogłosił lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Znamy już oferty zainteresowanych firm. Wpłynęło siedem, z czego trzy mieszczą się w zarezerwowanej przez urzędników kwocie 2,7 mln zł brutto. Najmniej, bo ponad 2,1 mln zł, zaproponowało PPHU MAKS Maciej Stachowicz z Wrocławia. Najwięcej, bo 4 mln zł, oczekuje spółka FREYSSINET POLSKA z Warszawy.
Pozostałe oferty (kwoty w zaokrągleniu):
Intop Warszawa – 2,4 mln zł
KTM Infrastruktura – 2,9 mln zł
Euro-Darmal – 2,7 mln zł
PIMIN – 3,3 mln zł
Primost Południe – 3,3 mln zł.
Na rozstrzygnięcie przetargu musimy jeszcze poczekać. Przy wyborze wykonawcy GDDKiA będzie brać pod uwagę głównie cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też długość okresu gwarancji (waga 20 %) oraz kwalifikacje i doświadczenie kierownika robót (waga 20 %).