Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Rozkręca się plac budowy na obejściu Węgierskiej Górki

| ep. źródło: RI 15.08.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Rozkręca się plac budowy na obejściu Węgierskiej Górki
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wykonawca drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka organizuje plac budowy. To krótki, ale skomplikowany odcinek. Ma być gotowy do sierpnia 2023 roku.
Umowa na realizację tego odcinka stanowiącego obecnie wąskie gardło na trasie w stronę polsko-słowackiej granicy została podpisana w październiku 2019 r. Pod koniec czerwca tego roku wykonawca – Mirbud i Kobylarnia – przejął plac budowy.

Do wybudowania jest 8,5 km długości, w tym dwa tunele – jeden liczący ok. 830 m, drugi 1000 m. Na odcinkach przed i tunelami droga będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku. W tunelach oraz na odcinku pomiędzy tymi obiektami (w sumie 4,8 km) droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Na placu budowy trwa mobilizacja i organizacja zaplecza.

Jak poinformowała GDDKiA, wykonane są dojazdy do placu budowy, w tym między innymi poszerzenie. Wykonawca w ostatnim czasie stabilizował ul. Nad Potokiem, dostosował Trakt Cesarski do prowadzenia wzmożonego ruchu budowlanego oraz układał płyty na poszerzeniu ul. Za Groniem i na bypassie ul. Za Groniem.

Obecnie budowana jest rampa najazdowa pod portal południowy tunelu drogowego nr 1, wykonywane są także drogi technologiczne dla obsługi estakad. Kontynuowane jest odhumusowanie trasy głównej.
Wykonawca realizuje wykopy pod portalami tuneli drogowych i nasypy. Trwają także prace związane z przebudową sieci wodociągowej i elektroenergetycznej.

Wykonawca wystąpił także do Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie o zatwierdzenie Planu Ruchu Zakładu prowadzącego drążenie tuneli z zastosowaniem techniki górniczej. Taka decyzja jest niezbędna, by rozpocząć drążenie tuneli.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5