Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Rusza przetarg na budowę S7 koło Płońska

| ep. źródło: RI/GDDKiA 31.07.2019

 

Rusza przetarg na budowę S7 koło Płońska
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GDDKiA w Warszawie rozpoczyna poszukiwania wykonawcy 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Siedlin (koło Płońska) i Załuski. Jeszcze w sierpniu ma być ogłoszony przetarg na sąsiedni fragment, tj. Załuski – Modlin, a we wrześniu na odcinek od Modlina do Czosnowa. W sumie dadzą one blisko 35 km ekspresówki w śladzie obecnej DK-7.
Kontrakt ma być realizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Zadaniem wykonawcy ma być zatem przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, w tym zrid oraz budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od w. Siedlin (bez węzła) do w. Załuski (bez węzła) liczącym blisko 13 km długości.

Droga ma mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. powstanie w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7. W jej ciągu powstaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice. Zadaniem wykonawcy będzie budowa dróg równoległych do ekspresówki, na potrzeby obsługi przyległego terenu.

GDDKiA daje czas na składanie ofert do 10 września. Inwestor zakłada, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana w lutym 2020 r.

Inwestycja pod ruchem

Fragment Załuski – Modlin jest pierwszym z trzech, do których budowy szykuje się GDDKiA. W najbliższym czasie mają być ogłoszone przetargi na realizację dwóch kolejnych. Dla trasy Załuski (z węzłem) – w. Modlin (bez węzła) liczącym 12 km postępowanie ma ruszyć w drugiej połowie sierpnia, a dla odcinka w. Modlin (z węzłem) – w. Czosnów (bez węzła) o długości 9,7 km, przetarg powinien ruszyć na początku września 2019 r.

– Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA. Jak informuje, wykonawcy wszystkich trzech odcinków będą zobowiązani, by w pierwszej kolejności wybudować drogowy układ lokalny, który będzie wykorzystany do poprowadzenia ruchu.

Na trasie od Siedlina (Płońska) do Modlina (odcinek I i II) w czasie robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a na odcinku III (Modlin – Czosnów) dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu – informuje GDDKiA.

Asfalt czy beton?

W ogłaszanym właśnie przetargu inwestor nie przesądza o rodzaju nawierzchnia jaką ma mieć przyszła ekspresówka. – Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną – mówi rzecznik prasowa. – Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę – stwierdza.

Pozostała część trasy

Na etapie przygotowań jest obecnie siódemka od Warszawy do Czosnowa. Ta podzielona jest na dwa odcinki. Ten pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem jest na etapie opracowywanie koncepcji programowej, co powierzono firmie Promost Consulting. Dokument powinien być gotowy w listopadzie 2019 r., a budowa planowana jest na lata 2020 – 2024.

W przypadku odcinka od Kiełpina do Trasy AK w Warszawie trwa jeszcze wybór wykonawcy koncepcji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Value Engineering i to z nią planowane jest podpisanie umowy, co ma nastąpić jeszcze w sierpniu (o ile nie będzie odwołań).

Z kolei trasa od Płońska w kierunku granicy województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego jest już na etapie realizacji w trybie projektuj i buduj. T w sumie cztery odcinki: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Trzy z nich powierzono Strabagowi, a jeden (Mława – Strzegowo) firmie Porr. Żaden z odcinków nie ma jeszcze decyzji zezwalającej na realizację przedsięwzięcia.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5