Jest przetarg na drogę ekspresową S7 między Kiełpinem i Czosnowem. To część trasy z Warszawy w stronę Gdańska. Droga zostanie rozbudowana do parametrów klasy S.
Poszukiwany wykonawca opracuje projekt budowlany, uzyska wszelkie decyzje i wykona roboty budowlane.
Chodzi o odcinek liczący 9 km. Z trasy dwujezdniowej docelowo będzie miał trzy pasy ruchu. Wybudowane zostaną także trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa oraz drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Termin składania ofert został wyznaczony na 29 marca. Inwestor zakłada, że umowa zostanie podpisana w lipcu 2023 r., a oczekiwany finał to wiosna 2027 r.
Sąsiedni fragment, bliżej stolicy, tj. Kiełpin – Warszawa jest na etapie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu jednak na razie tylko na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.
W listopadzie 2021 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy tego odcinka według wariantu II. Oznacza to, że ostateczna decyzja środowiskowa dała nam zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji – przypomina inwestor i zapowiada, że w I połowie br. ogłoszony zostanie przetarg do etapu uzyskania ZRID.
W tym przypadku na trasie planowane są m.in. dwa tunele drogowe na Bielanach i Bemowie, z których każdy ma mieć ok. 1 km długości. Powstać mają także cztery lub pięć węzłów (pięciu z w. Janickiego). Z uwagi na rozpoczęte przez m.st. Warszawa prace projektowe dla uzyskania decyzji środowiskowej dla Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie materiały projektowe maja być przygotowywane wariantowo, tj. z węzłem Janickiego oraz bez niego jednak z pozostawieniem rezerwy terenowej.
Realizacja tego odcinka drogi ekspresowej S7 planowana jest na lata 2027-2030.
Dalsza trasa od Czosnowa do Płońska jest w realizacji.