Wojewoda pomorski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy węzła Gdańsk Południe na połączeniu Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta, Południowej Obwodnicy Gdańska (S7) oraz Obwodnicy Trójmiasta (S6). Rozbudowa będzie prowadzona pod ruchem.
Węzeł zostanie rozbudowany w ramach budowy OMT na odcinku Gdańsk Południe – Żukowo. Wykonawcą tego fragmentu jest konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. ZRID na pozostałą cześć trasy, poza węzłem, jeszcze nie został wydany. Oczekiwany jest w I kwartale tego roku.
W ramach kontraktu dwa węzły zostaną wybudowane: Żukowo i Lublewo, natomiast węzeł Gdańsk południe na styku trzech ważnych tras zostanie rozbudowany. W czasie prowadzenia prac ruch pojazdów zostanie utrzymany. Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł – poinformowała GDDKiA.
Cały odcinek Gdańsk Południe – Żukowo ma 16 km długości. Będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Na odcinku wybudowane zostanie Miejsce Obsługi Podróżnych w Widlinie.
Częścią kontraktu realizowanego przez Mirbud i Kobylarnię jest także obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Droga połączy się z DK-7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.
Wszystkie prace na tym odcinku będą kosztowały ok. 777 mln zł.
Odcinek Gdańsk Południe – Żukowo jest częścią Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Sąsiedni fragment, od Żukowa do Chwaszczyna, jest już na etapie robót budowlanych. Podobnie, ZRID został już wydany dla odcinka Leśnice – Bożepole Wielkie. Na decyzję ZRID czekają jeszcze cztery odcinki między Słupskiem a Leśnicami k. Lęborka. Powinny być wydane w I połowie tego roku.
Od końcówki ubiegłego roku kierowcy jeżdżą już trasa S6 Bożepole Wielkie – Gdynią.