Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Zachodniopomorskie

Ruszył nowy przetarg na trudny fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa. Tylko projekt

| Redakcja/inf. pras. źródło: RI/GDDKiA Szczecin 01.01.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Ruszył nowy przetarg na trudny fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa. Tylko projekt
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GDDKiA zdecydowała o opracowaniu nowych projektów dla odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, na którym wystąpiły problemy gruntowe. Ogłosiła przetarg na przygotowanie projektu., potem będzie realizacja w trybie buduj. Tym samym, wcześniejszy przetarg na projekt i budowę, gdzie oferty istotnie przekroczyły budżet, został unieważniony.
Chodzi o fragment o długości 7,9 km między ul. Władysława IV a Sianowem (sekcja 2 obwodnicy), na którym wystąpiły problemy z podłożem uniemożliwiając realizację robót według pierwotnej dokumentacji będą opracowywane nowe projekty. Dla niego będzie opracowana nowa dokumentacja, która następnie posłuży do ogłoszenia przetargu na realizację robót w formule buduj.




Dokumentacja obejmująca projekt budowlany, projekty wykonawcze wraz z projektami wzmocnienia podłoża powinna być gotowa w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Wraz z ogłoszeniem nowego przetargu unieważniony został wcześniejszy przetarg na dokończenie tego fragmentu obwodnicy w formule projektuj i buduj, w którym większość ofert dwukrotnie przekraczała kosztorys.

W formule buduj za dokumentację będzie odpowiadała GDDKIA, posiadanie szczegółowego projektu pozwoli również na znacznie bardziej precyzyjne określenie szacunkowego kosztu robót. Termin zakończenia budowy sekcji 2 obwodnicy będzie zależał od przyjętych w nowej dokumentacji rozwiązań projektowych. Pozostałe fragmenty obwodnicy Koszalina i Sianowa (sekcje 1 i 3) o długości ok. 12 km będą gotowe w przyszłym roku.

Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa od km 6,4 do km 14,3 wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę, związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem nie nadawało się do zastosowania pierwotnie planowanej technologii wzmocnienia podłoża (kolumny kamienne).

Problemem były również samo wypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet 2 m powyżej poziomu terenu. Wobec wystąpienia tego problemu podjęto szereg działań zmierzających do wypracowania nowej technologii.

Próby zastosowanie nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonawca obwodnicy zaproponował technologię pali przemieszczeniowych. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził miedzy innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Finalnie jednak nie udało się osiągnąć porozumienia z dotychczasowym wykonawcą co do realizacji tych dodatkowych robót. W związku z powyższym odcinek obwodnicy od km 6,4 do km 14,3 został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy.

Dla tego odcinka zostanie opracowana nowa dokumentacja projektowa, której wykonawca będzie zobowiązany do opracowania i przeanalizowania kilku wariantów rozwiązań technicznych dotyczących między innymi wzmocnienia podłoża, realizacji wiaduktu kolejowego WK119, czy zoptymalizowania niwelety. Pozwoli to wybrać następnie najlepsze rozwiązania, tak aby w sposób najbardziej efektywny i optymalny dokończyć realizację obwodnicy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5