Sosnowiec będzie lepiej połączony z ekspresową S1. Właśnie ruszyła procedura przetargowa na wybór firmy, która zaprojektuje rozbudowę drogi S1 Sosnowiec – Mysłowice. Zadanie zrealizują wspólnie miasto Sosnowiec oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Z wybraną jedną firmą projektową zostaną zawarte dwie umowy – tak ustalono w zawartym wcześniej porozumieniu. Procedurę przetargową, w imieniu obu zamawiających, przeprowadzi miasto.
Przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy odcinka drogi S1 Sosnowiec – Mysłowice o długości ok. 6 km wraz z budową węzła na połączeniu z istniejącym układem drogowym Sosnowca. Samorząd będzie odpowiedzialny za odcinek liczący ok. 1 km wraz ze wspomnianym węzłem.
Dla drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Sosnowiec prace projektowe były już prowadzone w 2017 roku, ale wykonawca odstąpił od umowy. – Aktualne zamówienie obejmuje odcinek o ok. 1 km dłuższy niż ten ujęty w opracowaniach posiadanych przez GDDKiA. Wiąże się to z koniecznością zaprojektowania także Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii I, po prawej stronie S1 (kierunek Bielsko-Biała) – wyjaśnia Generalna Dyrekcja.
W części, za którą odpowiada miasto, dokumentacja ma być zaktualizowana. Ujęte w niej zostaną rozbudowa odcinka S1 wraz budową węzła, budowa drogi poprzecznej łączącej łącznice węzła z układem drogowym Sosnowca oraz budowa obiektu inżynierskiego w ciągu drogi S1, nad drogą gminną.
– Dla nas to kluczowa inwestycja jeśli chodzi o skomunikowanie zarówno terenów przemysłowych przy S1 jak i obszaru Specjalnej Strefy Ekonomicznej – mówi, cytowany w komunikacie prasowym Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Węzeł drogowy, który ma powstać w rejonie Klimontowa pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta oraz odciąży węzły w rejonie ulicy Lenartowicza i Orląt Lwowskich. Dla miasta to kluczowa inwestycja.
Roboty budowlane planowane są na lata 2024 - 2025.