Odcinek od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej 953 to ostatni fragment obwodnicy Skawiny. Dziś uroczyście wbito tzw. pierwsze łopaty pod budowę drogi.
Mowa o odcinku liczącym 2,3 km długości. Połączy on drogą krajową nr 44 (od strony Oświęcimia) z drogą wojewódzką nr 953 w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej. W ciągu tego fragmentu zaplanowano m.in. dwa wiadukty i dwa ronda. Wzdłuż drogi ma tez powstać ścieżka rowerowa.
Umowę na realizację tego zadania podpisano w styczniu 2018 roku, a w listopadzie wydane zostało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol z Krakowa, a kontrakt jest wart prawie 33 mln zł.
– Budowa obwodnicy Skawiny pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miejscowości, skróci czasu przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych – mówił podczas uroczystego wbicia łopaty, cytowany w komunikacie wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka.
Całkowity koszty wykonania tego odcinka to ponad 42 mln zł, z czego ponad 31 mln zł stanowić będą środki z RPO Województwa Małopolskiego.
Obwodnicę Skawiny rozpoczął budować samorząd gminy. Najpierw powstał odcinek między DK-44 od strony Krakowa do ul. Energetyków. Kolejny był fragment zlecony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie – mowa o odcinku od ul. Energetyków do DK-44. Do ruchu udostępniono go w lipcu tego roku. Ten, na którym ruszają prace budowlane również powstanie na zlecenie ZDW. Po jego zakończeniu obwodnica Skawiny będzie miała ok. 7 km.