Od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK-92 w okolicy Sochaczewa – to pierwszy odcinek Obwodnic Aglomeracji Warszawskiej, którego warianty przebiegu zostaną zaprezentowane lokalnym społecznościom. Będzie można zgłosić uwagi.
Spotkania informacyjne będą przeprowadzone siedmiu gminach.
Projektanci, pracując nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, zaproponowali trzy warianty przebiegu przyszłej OAW. Ich początek założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie dwa warianty – czerwony i zielony – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK-92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha.
W najbliższych dniach efekty ich pracy będą zaprezentowane mieszkańcom, a ci będą mogli złożyć uwagi do zaproponowanych przebiegów. Następnie projektanci przeanalizują zgłaszane postulaty pod względem możliwych korekt przebiegu trasy. Przed złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej odbędzie się kolejna tura spotkań.
Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg tej części OAW, a także materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie, celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Wniosek o decyzję środowiskową ma być złożony na przełomie 2024/2025 roku, a droga miałaby być budowana w latach 2032-2034.