Konsorcjum TPF i Databout opracuje stadium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla drogi ekspresowej S10, która połączy autostradę A1 koło Włocławka z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej w pobliżu Płońska.
Umowy – prace będą realizowane w ramach dwóch odcinków – zostały podpisane. Wykonawca opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S10 oraz fragmentu S50 (od DK-50 do S7).
Pierwszy odcinek realizacyjny obejmuje trasę na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, a drugi pozostałą część S10 i fragment S50 w granicach woj. mazowieckiego. Zamówiona dokumentacja obejmie również połączenie S10 z Płockiem planowane jako dwujezdniowa droga DK-60.
Zawarte umowy będą kosztowały ponad 22 mln zł i zostaną zrealizowane w ciągu 44 miesięcy. Docelowo powstać ma ok. 100 km nowej drogi S10 oraz ok. 20 km S50.
– Trasa ekspresowa S10 stanowi niezwykle istotny element sieci najważniejszych połączeń drogowych, tworzących Transeuropejską sieć transportową TEN-T. Odcinki, na opracowanie których dziś podpisane zostały umowy, połączą aglomerację bydgosko-toruńską z aglomeracją warszawską, zapewniając również wygodny dojazd drogami szybkiego ruchu dla Płocka. S10 to inwestycja, która przyczyni się do poprawy warunków podróżowania pomiędzy wieloma regionami kraju – powiedział wiceminister Rafał Weber cytowany w komunikacie.
W lipcu zostały już podpisane umowy na dokumentację dla dwóch odcinków zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej pomiędzy drogą ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem a S7 na południe od Warszawy. W tym przypadku wykonawcami są Transprojekt Warszawa raz Trakt. Firmy pracują nad dokumentacją dla tras, które w przyszłości będą drogami S50 i A50.