Na czwartek godz. 11 zaplanowano oficjalne otwarcie obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. Nowa trasa ma prawie 12 km długości. Budowało ją konsorcjum Eurovia i Warbud.
Nowo wybudowana obwodnica Szczecinka powstała w ciągu ekspresowej jedenastki. Umowa na jej realizację została zawarta w listopadzie 2015 roku. Projekt i budowę powierzono konsorcjum Eurovii i Warbudu, a zawarty cztery lata temu kontrakt był wart ponad 323 mln zł.
W ramach zadania oprócz trasy głównej – dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – liczącej blisko 12 km wybudowane zostały 2 węzły drogowe: Szczecinek Śródmieście i Szczecinek Wschód. Powstały skrzyżowania w poziomie drogi, ale także wiadukty, estakada, mosty, przepusty oraz kładka dla pieszych.
Trasa omija zachodniopomorskie miasto od wschodu, a na przeważającej części biegnie wzdłuż linii kolejowej Koszalin – Szczecinek.
Droga wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy odbywający się drogą krajową nr 11, poprawiając bezpieczeństwo i odciążając mieszkańców od utrudnień związanych z nadmiernym ruchem samochodowym.
Jeszcze we wrześniu do ruchu zostały udostępnione dwa ważne wiadukty wybudowane w ramach inwestycji – chodzi o obiekty WD-4 i WD-4A. Przeprowadzają one nad obwodnicą i linią kolejową drogę krajową nr 20. Pozwoliło to na zlikwidowanie kilkukilometrowego objazdu. Nowy wiadukt zastąpił jednocześnie funkcjonujący wcześniej przejazd drogowo-kolejowy.
Budowa obwodnicy Szczecinka została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej – wartość dotacji to ponad 213,5 mln zł.