Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Warmińsko-mazurskie

S16 do Mrągowa z nowymi kryteriami. Czy będzie taniej?

| Elżbieta Pałys źródło: RI 26.08.2019

 

S16 do Mrągowa z nowymi kryteriami. Czy będzie taniej?
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Warmińsko-mazurskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cena, przedłużenie okresu gwarancji na niektóre elementy oraz termin realizacji kontraktu – takie kryteria przyjęto w nowym przetargu na budowę drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo. To drugie podejście do tej inwestycji – za pierwszym razem było za drogo. Czy tym razem wykonawcy obniżą swoje wyceny?
Chodzi o inwestycję polegająca na budowie drogi ekspresowej S16 między miejscowościami Borki Wielki i Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa. Nowa droga ma mieć 17,1 km długości, w tym 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK-59 (obwodnica Mrągowa).

Na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na odcinku stanowiącym obwodnicę Mrągowa będzie w większości jednojezdniowa. Na trasie planowane są węzły: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo. Zaplanowano także dwa miejsca obsługi podróżnych.

Po pierwszym przetargu okazało się, że do najtańszej oferty brakuje ponad 100 mln zł (najtańsza oferta to 708,4 mln zł złożona przez Porr, a budżet inwestora 604,9 mln zł).

Pierwszy przetarg został unieważniony. W nowym przetargu zapowiedziano inne kryteria oceny ofert. Teraz są to: cena – 60 proc., termin realizacji kontraktu – 10 proc. przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze – 30 proc.

Za pierwszym razem oprócz ceny i czasu realizacji oceniano także właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużną nawierzchni oraz personel wykonawcy. Ponadto uwzględniano podkryterium środowiskowe związane z zagospodarowaniem gruntu rodzimego.

To nie jedyny przetarg, który w ostatnim okresie trzeba było powtórzyć ze względu na ceny przekraczające zaplanowane budżet. GDDKiA próbowała już także zmieniać kryteria oceny ofert – w przypadku A18 od Olszyny do okolic węzła Żary, zdecydowano o zastosowaniu tylko jednego kryterium – ceny. Jak tłumaczył wówczas szef GDDKiA, Tomasz Żuchowski, kryteria pozacenowe są traktowane przez wykonawców jak dodatkowe ryzyko, a w praktyce niczego nie zmieniają, gdyż przeważnie wszyscy oferenci deklarują maksymalne parametry.

W przypadku wspomnianego A18 zabieg się udał. Wprawdzie przekroczenie w pierwszym przetargu niewielkie – ok. 4,3 mln zł, to jednak w drugim siedem spośród ośmiu ofert zmieściło się w zaplanowanej puli finansowej (najtańsza blisko 35 mln zł poniżej kwity inwestora) .

Czy tym razem będzie taniej, powinniśmy się przekonać 1 października – wtedy mają być otwarte oferty. Na realizację zamówienia GDDKiA przewiduje 39 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5