Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Lublin

S17 Lublin – Warszawa: Lublin czeka na inwestycje

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.09.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

S17 Lublin – Warszawa: Lublin czeka na inwestycje
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Lublin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin już zbiera owoce budowy S17. Obwodnica przyciągnęła biznes do miasta. Samorządowcy i politycy liczą, że ten proces jeszcze przyspieszy po zakończeniu budowy całej ekspresówki do Warszawy.
Do powstania całej S17 z Lublina do Warszawy jeszcze daleka droga, ale mieszkańcy i eksperci już zastanawiają się, jak budowa 95 kilometrów trasy ekspresowej wpłynie na przyszłość miasta i regionu. Czy tylko usprawni komunikację, czy też doprowadzi do większego odpływu mieszkańców do stolicy?

Obwodnica już pomogła

- Nie spędza nam to snu z powiek – zapewnia Karol Kieliszek z urzędu miasta.

Dodaje, że najważniejsza inwestycja dla aglomeracji to istniejące już fragmenty S17, czyli obwodnica miasta. Odkąd w 2016 roku zakończono budowę 33 kilometrów obwodnicy, miasto odetchnęło z ulgą. Ruch jest wyraźnie mniejszy. Kolejny efekt to rozwój inwestycji na terenach położonych w pobliżu drogi. Wzdłuż trasy powstają nowe zakłady, magazyny i centra logistyczne. S17 odcisnęło swoje piętno na lokalnej gospodarce. - Liczymy, że dokończenie budowy całej trasy przyspieszy jeszcze ten proces – dodaje Kieliszek.

Przypomina, że miasto miało swój wkład w przygotowanie infrastruktury dojazdowej do obwodnicy. Wybudowano i wyremontowano szereg dróg, w tym najważniejszą – przedłużenie alei Solidarności. To największa inwestycja drogowa w historii miasta.

- Co do odpływu mieszkańców – nie widzimy tu zagrożenia. Już dzisiaj jest sporo ludzi, którzy pracują w stolicy, a dojeżdżają z Lublina. Nawet codziennie. Nie mówiąc o weekendach. Po zakończeniu budowy S17 dystans do Warszawy się skróci. To oczywista zaleta dla biznesu i mieszkańców – wyjaśnia Karol Kieliszek. - Wielokrotnie otrzymywaliśmy sygnały od przedsiębiorców, że takie połączenie jest konieczne, jeżeli liczymy na dalsze lokowanie biznesu w naszym mieście.

Kieliszek dodaje, że równie istotna dla miasta jest kolejna inwestycja GDDKiA – trasa S19 w kierunku Rzeszowa. Dokończenie drogi skróci dystans między Lublinem a Kraśnikiem. Magistrat liczy, że to wpłynie pozytywnie na liczę pasażerów portu lotniczego. Dziś wielu mieszkańców Kraśnika i okolic wybiera lotnisko w Rzeszowie. Po budowie trasy ich preferencje mogą się zmienić na konkurencyjny port w Lublinie.

W półtorej godziny do stolicy

Poseł Stanisław Żmijan z PO pamięta swoje rozmowy z zachodnimi inwestorami. - Przedsiębiorcy lądowali w Warszawie, po czym przez ponad trzy godziny musieli dojeżdżać do Lublina po drodze śmierci, jak kiedyś nazywaliśmy siedemnastkę. Mówili, że nie chcą ryzykować, skoro mamy tak kiepską komunikację. Podjęliśmy to wyzwanie. Dzisiaj mamy lotnisko, a w realizacji budowę kolejowej siódemki z Lublina do Warszawy, do tego ekspresówkę S17. Wszystkie te inwestycje zagrają razem i realnie przybliżą region do stolicy. Nastąpi otwarcie na inwestorów i turystów. Przypomnę tylko, że to nasza ekipa uruchomiła wszystkie przetargi na S17 z Warszawy do Lublina.

Poseł nie chce oceniać postępów prac na budowie S17 za obecnego rządu. - Zobaczymy, co się będzie działo. Chcę zwrócić uwagę na inny fragment S17, czyli obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego. Dopiero kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg. Można było to zrobić dwa lata temu. Droga byłaby już gotowa.

Poseł nie ma obaw, że budowa S17 zaszkodzi Lublinowi. - Młodzi ludzie już dziś wyjeżdżają. Jeśli skrócimy im czas dojazdu, to będą mogli pracować w stolicy, nie wyprowadzając się z Lublina. Dzisiaj do centrum Warszawy z Piaseczna dojeżdża się półtorej godziny. Tyle samo czasu potrwa dojazd z Lublina po dwujezdniowej ekspresówce – prognozuje poseł.

Lubelski fragment S17 ma długość 62 kilometrów i podzielony jest na pięć odcinków. Wszystkie są już w realizacji. Z kolei odcinki ekspresówki pod Warszawą (od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz obwodnica Kołbieli) są na etapie projektowym. Rozpoczęły się roboty od Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Dalej mamy gotową już obwodnicę Garwolina. Ostatni mazowiecki fragment – od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw – ma długość 25 kilometrów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5