Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Polska,Lubelskie

S17. Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego zaawansowana w 30 proc.

| Redakcja źródło: GDDKiA/RI 12.11.2019

PARTNER DZIAŁU


 

S17. Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego zaawansowana w 30 proc.
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska
Lubelskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niemal połowa długości trasy głównej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17 ma już pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. Budowa, która ruszyła wiosną jest już zaawansowana w 30 proc.
Obecnie trwają m.in. prace przy obiektach inżynierskich, w tym niemal 300-metrowej długości estakadzie nad doliną Sołokiji.

Powstająca w ciągu S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie miała ok. 9,6 km długości. W pierwotnym projekcie zaplanowano ją jako jednojezdniową z obiektami inżynierskimi przechodzącymi nad trasą dostosowanymi do docelowych dwóch jezdni. Po zmianach, na odcinkach w obrębie węzłów, powstanie droga w układzie docelowym z dwoma jezdniami.

Na pozostałej części będzie jednojezdniowa, a drugą nitkę zyska wraz z budową S17 od Piask do Hrebennego.

Umowę na realizację tej inwestycji podpisano w listopadzie 2017 r. Wykonawcą jest Mota-Engil Central Europe, a wartość kontraktu to ok. 193 mln zł.

W pierwszym okresie realizacji aktualizowana była dokumentacja, m.in. w związku z potrzebą dostosowania do obecnie obwiązujących przepisów i modyfikacji decyzji środowiskowej.

Na trasie zaplanowano dwa węzły drogowe: Tomaszów Północ na przecięciu z DW-850 i Tomaszów Południe na włączeniu do drogi nr 17.

Jak poinformowała GDDKiA, do tej pory przebudowano większość sieci energetycznej kolidującej z inwestycją, sieć telekomunikacyjną, wodociągową oraz gazową. Wykonano fundamenty niemal 90 proc. obiektów inżynierskich, a obecnie trwają prace przy elementach konstrukcyjnych mostów.

Wykonano blisko 90 proc. przepustów i przejść dla zwierząt o konstrukcji żelbetowej lub stalowej. W branży drogowej zrealizowano ok. 65 proc. prac ziemnych i ok. 30 proc. podbudowy. W kilku miejscach na nasypach pojawiły się warstwy przeciążeniowe, których zadaniem jest skonsolidowanie podłoża.

Droga powinna być gotowa wiosna 2021 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5