Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor złożyło najtańszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Zakręt (z węzłem) do węzła Lubelska (bez węzła). GDDKiA może zaoszczędzić blisko 122 mln zł w stosunku do planowanego budżetu.
Inwestor otrzymał 8 ofert. Wszystkie ze sporym zapasem zmieściły się w kosztorysie, Najdroższa, złożona przez konsorcjum na czele z Astaldi opiewała na 312,6 mln zł. Oferta z najniższą ceną była warta 196,8 mln zł. Budżet zamawiającego oszacowano na 322,068 mln zł.
Wszyscy wykonawcy zaoferowali okres gwarancji wynoszący 10 lat.
Chodzi o odcinek o długości ok. 2,5 km, który będzie częścią Wschodniej Obwodnicy Warszawy. To fragment leżący na gmin Sulejówek i Wiązowna oraz dzielnicy Warszawa-Wesoła.
W ramach inwestycji, oprócz drogi ekspresowej, mają powstać węzeł Zakręt, a także m.in. kładki dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe.
Droga w tym miejscu będzie miała dwie jezdnie po 3 pasy ruchu oraz pas awaryjny o szerokości 2,5 m.
O wyborze wykonawcy w praktyce zdecyduje cena (drugie kryterium oceny to okres gwarancji). GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą w październiku. Potem zwycięzca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, z pominięciem okresów zimowych w czasie przypadającym na roboty budowlane.
To jedynie niewielki fragment, który w przyszłości ma stanowić wschodnią obwodnicę Warszawy. Cała inwestycja (jej większa część pomiędzy węzłem Zakręt a węzłem Drewnica) nie ma jeszcze decyzji środowiskowej. Obecnie postępowanie w tej sprawie zostało przekazane do GDOŚ w Białymstoku.
Węzeł Lubelska, na którym kończy się omawiany odcinek jest już na etapie prac projektowych prowadzonych przez wykonawcę. 25 lipca
GDDKiA zawarła w tej sprawie umowę z PORR. Z kolei S17 na wschód od węzła Lubelska aż do Lublina (węzeł Kurów) jest już w dużej części w budowie. Trwa jeszcze procedura związana z wydawaniem zezwolenia na fragment od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz na
obwodnicę Kołbieli.