Poznaliśmy oferty cenowe czternastu firm z Polski i Europy zainteresowanych realizacją drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim. Przetarg na zaprojektowanie i budowę 33-kilometrowego odcinka S19 podzielono na trzy części.
Znaczna część wykonawców zainteresowana jest realizacją całości trasy. Wszyscy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy, a poza jedną firmą wydłużenie gwarancji do 10 lat.
Na pierwszy odcinek, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), wpłynęło jedenaście ofert o wartości od 342,84 mln zł do 492,86 mln zł brutto. Najtańsza propozycja należy do konsorcjum firm Impresa Pizzarotti i Fundamental Infrastructure, a najdroższa do Salini Impregilo. Budżet inwestora na ten odcinek to 595,53 mln zł.
Na drugi odcinek stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) wpłynęło dziesięć ofert, najtańsza z nich należy do Mota-Engil Central Europe i wynosi 148,5 mln zł, a najdroższa, o wartości 209,94 mln zł brutto, do konsorcjum Aldesa Construcciones i Aldesa Construcciones Polska. Budżet GDDKiA w przypadku tego odcinka to 209,059 mln zł.
Tyle samo ofert wpłynęło na trzeci odcinek, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km). Najtańszą propozycję za 183,54 mln zł złożyło konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, a najdroższą, za 243,69 mln zł – PORR Polska Infrastructure. Na ten odcinek inwestor dysponuje kwotą w wysokości 276,24 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami GDDKiA chce podpisać w III kwartale tego roku. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy.
Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK-19, a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 roku.