Wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn wpłynęły już do wojewody zachodniopomorskiego. To będą ostatnie fragmenty potrzebne, by domknąć ekspresową trójkę.
Wydanie decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych spodziewane jest wiosną przyszłego roku.
Trasa Świnoujście – Troszyn liczy 33 km. To dwa odcinki realizacyjne.
Pierwszy z odcinków, Świnoujście – Dargobądz ma 17 km. Rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich i kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie zaplanowano węzły drogowe: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje.
Wykonawca, którym jest Polaqua, wybuduje 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładkę dla pieszych. Zaplanowano przejścia dla zwierząt, w tym dwa górne oraz przepusty.
Fragment Dargobądz – Troszyn liczy 16 km. W ramach tego odcinka powstaną węzły Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Ten odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna.
W ramach kontraktu powstanie też para miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz oraz obwód utrzymania drogi przy węźle Wolin Wschód. Zaplanowano budowę siedmiu wiaduktów, dwóch mostów oraz estakady. Powstaną także przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Wykonawcą tego odcinka jest PRD Nowogard.
Zakończenie budowy planowane jest na połowę 2024 roku.