Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Zachodniopomorskie

S6 pojedziemy aż do Kołobrzegu. Szykuje się otwarcie 39 km

| inf.pras. źródło: GDDKiA 30.09.2019

 

S6 pojedziemy aż do Kołobrzegu. Szykuje się otwarcie 39 km
fot. GDDKIA

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lada dzień kierowcy zyskają kolejne blisko 39 km trasy łączącej Szczecin z Koszalinem. Udostępnione mają być odcinki pomiędzy Kiełpinem i Kołobrzegiem, które skrócą dojazd ze Szczecina do miasta nad Parsętą o około 11 km, znacznie poprawiając skomunikowanie pasa nadmorskiego. Przełożenie ruchu na nową drogę umożliwi dokończenie warstwy ścieralnej na sąsiednim odcinku Nowogard Płoty, czyli zakończenie ostatnich robót nawierzchniowych na całej S6 Goleniów – Koszalin. Kierowcy z całej 130-kilometrowej trasy skorzystają już w październiku br.
Na otwartych odcinkach pomiędzy Kiełpinem i Kołobrzegiem obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu wskazująca dojazd nowym odcinkiem do Kołobrzegu. Kierowcy jadący do Koszalina i dalej Gdańska powinni na węźle Wicimice zjechać na dotychczasową DK-6.

Przypomnijmy, że w maju oddano do ruchu odcinek Goleniów – Nowogard. Od sierpnia kierowcy korzystają z jednej jezdni na odcinku Nowogard – Płoty. Teraz kończona jest druga jezdnia. W październiku ma być oddana do ruchu. W październiku otwarte zostaną również odcinki S6 od Kołobrzegu do Koszalina oraz część obwodnicy Koszalina i Sianowa umożliwiająca rozprowadzenie ruchu z drogi S6. Wówczas droga S6 zacznie stanowić funkcjonalną całość i skomunikuje Koszalin – drugie co do wielkości miasto województwa ze Szczecinem i przez drogę S3 z całą siecią dróg szybkiego ruchu.

Nowy przebieg S6

Droga S6 na odcinku Goleniów – Koszalin jest obecnie najdłuższym budowanym fragmentem drogi ekspresowej w skali kraju. Nowa trasa ma przebieg zupełnie inny od dotychczasowej DK6. Za miejscowością Płoty S6 odchodzi od obecnej DK6 w kierunku Kołobrzegu. Następnie biegnie między Kołobrzegiem i Koszalinem na południe od obecnej DK11. Dzięki temu nie trzeba budować oddzielnej drogi S11 między Kołobrzegiem i Koszalinem. Jest to zarówno oszczędność środków, jak i znaczne poprawienie skomunikowania pasa nadmorskiego.

Odcinki Płoty – Kołobrzeg

S6 między Płotami i Kołobrzegiem składa się z 2 odcinków realizacyjnych. Pierwszy to odcinek Płoty – Kiełpino o długości 14,6 km.

Drogę realizowała firma Budimex, wartość zawartego z wykonawcą kontraktu to 254 mln złotych. Odcinek zaczyna się za miejscowością Płoty, połączenie z poprzedzającym odcinkiem jest między węzłami Płoty i Wicimice.

Na początkowym odcinku droga biegnie na południowy wschód od obecnej DK-6, przecinając ją w rejonie miejscowości Wicimice. Zlokalizowany został tam węzeł drogowy Wicimice na skrzyżowaniu z dotychczasową DK-6. Droga dalej biegnie nowym przebiegiem przecinając DW-105 w rejonie miejscowości Kiełpino. Przy tej miejscowości zlokalizowany został węzeł drogowy. Odcinek kończy się około 400 metrów za węzłem Kiełpino. Łącznie w ramach zadania powstały dwa węzły drogowe i czternaście obiektów inżynierskich.

Drugi fragment to Kiełpino – Kołobrzeg Zachód liczący 24,1 km.

Wykonawca to konsorcjum firm Polaqua i Dragados. Kontrakt na budowę odcinka miał wartość 455 mln złotych. Odcinek rozpoczyna się za węzłem Kiełpino, którego realizacja wchodziła w zakres wcześniejszego odcinka. Droga biegnie dalej głównie przez pola. W rejonie miejscowości Rajkowo znajduje się realizowany w ramach kontraktu obustronny MOP (parkingi i toalety), na którym w przyszłości powstaną stacje benzynowe i restauracje.

Droga od miejscowości Niemierze biegnie równolegle do DW-102 i w rejonie miejscowości Rościęcino przecina DW-162. Zlokalizowany jest tam powstający w ramach tego kontraktu węzeł drogowy Kołobrzeg Zachód, jak i również obwód drogowy, który będzie służył utrzymaniu drogi. Odcinek kończy się około 300 metrów za węzłem Kołobrzeg Zachód.

Dofinansowanie UE

Realizacja drogi S6 między Szczecinem a Koszalinem kosztuje około 3,5 miliarda złotych, z czego około 1,55 miliarda złotych to dofinansowanie ze środków UE w ramach programu POIiŚ 2014-2020.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5