Oferta konsorcjum firm NDI oraz Todini Central Asia została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 między obwodnicą Słupska a Bobrownikami. GDDKiA wybrała propozycję z drugiego miejsca pod względem ceny.
Oferta konsorcjum firm NDI, NDI Sopot oraz Limited Liability Partnership „Todini Central Asia” jest warta 548,743 mln zł. Była jedną z pięciu, które wpłynęły w tym przetargu. GDDKiA szacowała koszt prac na 750 mln zł, a oferta najtańsza miała wartość 473,550 mln zł (PTU Intercor).
Wybrany wykonawca zadeklarował przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy drogi o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące.
W ramach tego kontraktu powstanie projekt, a następnie wykonane zostaną prace związane z budową 16 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki. Częścią kontraktu będzie także budowa dwóch węzłów drogowych (w Budach i Bobrownikach) oraz infrastruktura bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
Obecnie w woj. pomorskim w budowie są trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Podpisane zostały umowy na trzy fragmenty trasy: dwa odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej oraz II jezdnię obwodnicy Słupska.
Trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla S6 między Skórowem a Leśnicami – tu wybrano Intercor. W ubiegłym tygodniu Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrywała odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu na odcinek między Bobrownikami i Skórowem, gdzie wybrano konsorcjum Aldesy, a KIO ten wybór utrzymała.
Do KIO trafiło też odwołanie w sprawie przetargu na odcinek S6 Leśnice – Bożepole Wielkie, gdzie jako najkorzystniejszą wskazano ofertę Budimeksu.