Siedemnaście kilometrów drogi ekspresowej S61 między węzłem Śniadowo i Łomża trafia dziś do użytku kierowców. To nie koniec. Jeszcze w lipcu otwarte mają być dwa kolejne odcinki Via Baltiki w tym regionie.
Wybudowany odcinek ma dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Nawierzchnia został wykonana w technologii betonu cementowego, co w tym przypadku podyktowane było dążeniem do uniknięcia kolein na trasie, która jest obciążona ruchem ciężkim.
W ramach inwestycji wybudowany został węzeł Śniadowo – powstał na połączeniu z drogą wojewódzką nr 677 oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Chomentowo Zachód i Chomentowo Wschód.
Węzeł Łomża Południe powstaje w ramach innego kontraktu (Łomża Południe – Łomża Zachód), jednak dzięki wykonaniu na nim łącznic zapewniających połączenie z drogą wojewódzką nr 677 możliwe było udostępnienie trasy do ruchu.
Wykonawcą tego odcinka była Polaqua.
GDDKiA zapowiada kolejne otwarcia. Następny ma być S61 Stawiski – Szczuczyn. W tym przypadku mowa o 18 km dwujezdniowej trasy wraz z obwodnicą Stawisk (na długości 1,6 km), na której dobudowano drugą jezdnię. Także i ten odcinek ma nawierzchnie betonową.
Wraz z tym odcinkiem do użytku trafi węzeł Grabowo, na połączeniu z drogą powiatową oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Zabiele Wschód i Zabiele Zachód.
Za budowę tego odcinka odpowiada Budimex.
Trzeci odcinek, który ma być oddany do ruchu jeszcze w lipcu to Kolno – Stawiski liczący 16 km. W ramach tego odcinak powstał m.in. węzeł, który połączy trasę S61 z istniejącym przebiegiem DK-61 i DK-63. Wybudowano także nowy odcinek DK-63 o długości ponad 2,2 km oraz przebudowano drogę powiatowej nr 1903B na długości ponad 1,1 km. Powstały dwa MOP-y: Górki Zachód i Górki Wschód, oraz druga jezdnia (zachodnia) obwodnicy Stawisk na długości 3,4 km.
To odcinek realizowany przez Strabag.
Jesienią natomiast do ruchu trafi jeszcze jeden odcinek S61. To Łomża Południe – Łomża Zachód. Cały odcinek liczy 7,2 km, ale w ramach tej inwestycji powstało także prawie 9 km nowego przebiegu drogi krajowej nr 63, która połączy się z S61 na węźle Łomża Południe, wyprowadzając ruch w kierunku Zambrowa.
Ten fragment buduje Mota Engil.