Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

S7 Lubień – Rabka: Wznoszą się podpory mostów

| ep źródło: RynekInfratsruktury.pl 08.04.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

S7 Lubień – Rabka: Wznoszą się podpory mostów
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ponad połowa odcinka przyszłej drogi ekspresowej S7 między Skomielną Białą a Chabówką będzie przebiegało po wiaduktach i estakadach. Można już zobaczyć część podpór mostowych, które wznoszą się nad powierzchnię gruntu. Efekty pracy widać też na pozostałych dwóch odcinkach budowanej Zakopianki.
Przyszła trasa ekspresowa między Lubniem a Rabką została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Lubien – Naprawa, Naprawa – Skomielno-Biała (odcinek z tunelem) i Skomielno-Biała – Rabka wraz z fragmentem DK-47 Rabka Zdrój – Chabówka. Ten ostatni odcinek, ze względu na ukształtowanie terenu, w 55 proc. będzie przebiegał po wiaduktach i estakadach. W sumie będą one miały długość 3,396 m.

Najdłuższa estakada, o długości 992 metry, będzie miała podpory wysokie na 50 metrów. W sumie podpór różnej wysokości powstanie 13. Część z nich widać już nad powierzchnią gruntu w miejscowości Skomielna Biała.

Co na pozostałych odcinkach

Prace mostowe realizowane są także na pozostałych odcinkach. Obecnie są one na różnym poziomie zaawansowania. Jak informuje GDDKiA, trwają wykopy pod fundamenty, odkopywanie głowic pali, wiercenia pod pale, wykonywanie platform roboczych, a także prace zbrojeniowe i betoniarskie.

Na odcinku „tunelowym” Naprawa – Skomielno-Biała trwa drążenie prawej nitki tunelu od strony portalu północnego. Ostatnio prowadzono roboty przy wykopie i instalowano gwoździe od strony portalu południowego tunelu. Wykonywano również wykopy pod wiadukt nad drogą powiatową w Naprawie oraz montowano szalunki i betonowano podpory.

Na odcinku między Lubniem a Naprawą wykonawca prowadził roboty przy budowie wiaduktów w Lubniu, Krzeczowie i Naprawie. Realizowano także wykopy, profilowanie i umocnienie skarp. Inne prace obejmowały poprawę dróg technologicznych, wykonywanie platform, na drogi technologiczne, wykonywano platformy i kruszenie materiału z wykopu oraz wykonywano dreny na skarpach.

Pierwszy finał w 2018 roku

Trzy odcinki przyszłej drogi ekspresowej realizowane są przez różnych wykonawców. Pierwszy odcinek, zaczynający się w pobliżu Lubnia wykonuje IDS-Bud. Umowę z wykonawcą zawarto pod koniec czerwca ub. roku. Na realizację wykonawca ma 22 miesiące bez okresów zimowych. Prace będą kosztowały 521,5 mln zł. Powstanie 7,6 km drogi ekspresowej.

Drugi odcinek – z blisko 2-km tunelem (łącznie odcinek ma ok. 3 km) – realizuje Astaldi. Czas na realizację jest liczony od tego samego momentu, jednak ten wykonawca, ze względu na tunel, otrzymał aż 54 miesiące na wykonanie zadania. To jednocześnie najdroższy spośród budowanych odcinków. Wykonawca otrzyma prawie 969 mln zł.  

Odcinek Skomielno-Biała – Rabka wraz z DK-47 wykonuje Salini Impregilo. Umowa, warta ponad 615 mln zł, została zawarta 31 marca ubiegłego roku i od tego momentu zadanie ma być wykonane w ciągu 22 miesięcy (bez okresów zimowych). Tym odcinkiem powinniśmy przejechać najwcześniej, czyli jeszcze latem 2018 roku. Do użytku kierowców w ramach tego kontraktu będzie przekazanych 6,1 km drogi, w tym ok. 1 km to droga klasy GP, pozostała część to trasa ekspresowa.   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5