W minionym tygodniu zakończyła się budowa konstrukcji mostu przez Nogat w województwie pomorskim. To największy obiekt na budowanym odcinku trasy S7 między Nowym Dworem Gdańskim a Elblągiem budowanym przez Budimex. Powstał wcześniej niż przewidywał harmonogram.
Symboliczna wiecha zawisła na moście 28 czerwca. Teraz, po wykonaniu konstrukcji, wykonawca będzie wyposażał obiekt. Most ma blisko 600 m długości, a jego szerokość to 16 m. Składa się z 13 przęseł. Łączy dwa brzegi rzeki Nogat, na granicy dwóch województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.
Most jest najistotniejszą częścią budowanej drogi ekspresowej S7 Nowy Dwór Gdański – Elbląg. To odcinek o długości ponad 19 km . Jego wykonawcą jest Budimex, który realizuje go za blisko 1,6 mld zł.
źródło: GDDKiA
Na trasie powstaną dwa węzły drogowe dwupoziomowe: Żuławy Wschód na połączeniu drogi S7 z DK-55 oraz Elbląg Zachód, przez który z trasą ekspresowa połączy się ul. Nowodworska w Elblągu.
Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z możliwością rozbudowy w przyszłości do 3 pasów (rezerwa w pasie rozdziału).
To jeden z dwóch odcinków ekspresowej siódemki realizowanych obecnie na terenie województwa pomorskiego. Drugi o podobnej długości wykonuje Metrostav – to odcinek Koszwały – Nowy Dwór Gdański. Obydwa fragmenty powinny być gotowe w przyszłym roku.
Droga ekspresowa S7 zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T prowadzi od Trójmiasta, przez Warszawę, Kielce, Kraków na południe Polski. W tym roku powinny być zakończone wszystkie budowane odcinki na terenie woj. warmińsko-mazurskiego. W pozostałych regionach droga częściowo jest w realizacji, częściowo jeszcze w przygotowaniu.