Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Pomorskie

S7 na Pomorzu prawie gotowa

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 21.07.2018

PARTNER DZIAŁU


 

S7 na Pomorzu prawie gotowa
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jeszcze w lipcu kierowcy mają pojechać nowym odcinkiem S7 na Pomorzu. Mimo opóźnień i roszczeń wykonawców urzędnicy zapewniają, że drogą pojedziemy w październiku.
Trasa S7 ma połączyć Trójmiasto z Warszawą. Gotowy jest już długi fragment trasy biegnący przez woj. Warmińsko – mazurskie. Najmniej zaawansowane są prace nad odcinkami na Mazowszu. Za to jeszcze w październiku kierowcy najpewniej pojadą fragmentami na Pomorzu. A jeszcze w lipcu – nowym odcinkiem najbliżej Gdańska.

„Siódemka” remontowana pod ruchem


Urzędnicy zapowiadają, że w lipcu kierowcy będą mogli od razu wjechać na północną jezdnię S7 na przedłużeniu Południowej Obwodnicy Gdańska i dojechać nią do Kiezmarka. To 7 kilometrów drogi ekspresowej.

- Ruch rzecz jasna będzie dwukierunkowy z ograniczeniami prędkości, ale kierowcy ominą wąskie drogi objazdowe i kilka rond tymczasowych. Poprawa płynności, komfortu i bezpieczeństwa będzie znaczna – zapowiada Piotr Michalski z GDDKiA w Gdańsku.

Dodaje, że pogoda sprzyja postępowi prac przy budowie ekspresowej S7 Roboty są bardzo intensywne na obu odcinkach. Pierwszy odcinek od Koszwał, czyli Południowej Obwodnicy Gdańska, do Nowego Dworu Gdańskiego buduje Metrostav.

Drugi - między Nowym Dworem Gdańskim a Elblągiem - realizuje Budimex. Pierwsza trasa jest zaawansowana w 80-85 proc. Wykonawca kontynuuje tam wzmocnienia podłoża oraz roboty ziemne. Trwają prace przy konstrukcji jezdni i wykonywaniu warstw bitumicznych nawierzchni. Na mostach, w zależności od zaawansowania robót, prowadzone są prace wykończeniowe lub konstrukcyjne. Pod koniec maja na pierwszym odcinku zakończono budowę ustroju nośnego obu mostów na Wiśle. To największe, ponad 900- metrowe przeprawy tej trasy. Obecnie prowadzone są na nich prace wykończeniowe. Filary obu obiektów są wspólne, przęsła są zaś osobnymi konstrukcjami. Most na „starej” drodze nr 7 jest remontowany pod ruchem.

- Docelowo będzie się na nim odbywał ruch lokalny – mieszkańcy, pojazdy rolnicze, rowerzyści i piesi. Zostanie, zgodnie z obowiązującym prawem, przekazany w użytkowanie samorządów – dodaje Piotr Michalski.

Jednym z wyzwań budowy S7 było zapewnienie ruchu na dotychczasowej DK7. O ile na drugim odcinku trasa idzie po nowym śladzie (tylko koło Nowego Dworu i Elbląga łączy się z DK7), to na pierwszym odcinku ekspresówka idzie po starym śladzie. Dlatego najpierw drogowcy musieli pobudować drogi objazdowe i ronda tymczasowe, a dopiero później zająć się właściwą inwestycją.

Wykonawcy chcą zmiany terminu

Na obiektach na drugim odcinku drogowcy wykonują warstwy bitumiczne nawierzchni z asfaltu lanego. To droższy materiał, ale lepiej izoluje konstrukcje obiektów od działania wody.

Na początku roku kierowcy pojechali pierwszym, 3- kilometrowym odcinkiem północnej jezdni S7 od Dworku (tuż za Wisłą) w kierunku Elbląga. Wcześniej ruch odbywał się tu wąską drogą objazową. Kolejny fragment o długości 1,6 km Budimex oddał pod koniec czerwca.

- W zeszłym roku było sporo opadów deszczu, które według wykonawców utrudniły prace budowlane. Z tego powodu obie firmy wystąpiły z roszczeniami. Uznaliśmy roszczenia Budimexu i podpisaliśmy aneks do umowy. Ruch na trasie głównej będzie puszczony do końca października bieżącego roku. Pozostałe elementy infrastruktury mają zostać zbudowane do 14 grudnia bieżącego roku. W przypadku Metrostavu jeszcze jest to analizowane. Zapewniam, że bez względu na ostateczną decyzję będziemy dążyli do oddania trasy głównej jeszcze w październiku – dodaje Piotr Michalski.

Mazowsze poczeka

Dłużej poczekamy na mazowieckie fragmenty S7, które realizuje olsztyński oddział GDDKiA.

- Na wszystkich czterech odcinkach S7 od Napierek do Płońska trwają prace projektowe: opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji ZRID – informuje Karol Głębocki z GDDKiA.

Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych dla odcinków Napierki – Mława i Mława – Strzegowo to koniec marca 2019 roku. Budowa na odcinkach Strzegowo - Pieńki i Pieńki - Płońsk ma wystartować w drugim kwartale 2019 r. Planowany termin zakończenia tych fragmentów to kwiecień – maj 2021 r.

Dalej kierowcy pojadą gotową już obwodnicą Płońska i ostatnimi fragmentami łączącymi Płońsk z S8 w Warszawie. Drogowcy w maju informowali, że zdobyli decyzję środowiskową dla wylotu trasy S7 z Warszawy. Trasa w granicach Warszawy zostanie ukryta w dwóch tunelach. Ostatni fragment trasy ma być gotowy do 2025 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS