Droga ekspresowej S7 między Napierkami i Płońskiem dostępna dla kierowców. Na razie obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu.
Na odcinku od Mławy do Pieniek do dyspozycji kierowców są dwie jezdnie S7, natomiast między Napierkami a Mławą kierowcy jeżdżą częściowo po jednej, a częściowo po dwóch jezdniach. Na części odcinka Pieńki – Płońsk ruch odbywa po dwóch jezdniach, a w okolicy Płońska po jednej. W sumie kierowcy otrzymają 50 km dwujezdniowej drogi - wylicza Ministerstwo Infrastruktury.
Udostępnienie trasy odbywa się etapami - w środę i czwartek 22 i 23 grudnia.
Na oddawanej trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 oraz do 60 km/h.
Budowa formalnie zakończy się przed wakacjami 2022 roku. Wówczas droga będzie już otwarta w pełnym zakresie.
– Budowana droga ekspresowa S7, alternatywna do autostrady A1, jest uzupełnieniem sieci dróg w centralnej Polsce. Każdy oddany do ruchu odcinek przybliża nas do powstania wygodnego połączenia drogowego z Trójmiasta do Warszawy – podkreślił cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Cała trasa między Płońskiem i województwem warmińsko-mazurskim w Napierkach (łącznie 71 km) jest podzielona na 4 odcinki realizacyjne: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk. Za budowę trzech z nich odpowiada konsorcjum firm Strabag, natomiast jeden (Mława – Strzegowo) wykonuje Porr.
Prace budowlane na trzech odcinkach pomiędzy Mławą a Płońskiem trwały od jesieni 2019 r., a między Napierkami i Mławą od wiosny 2020 r.
Budowana droga ekspresowa ma nawierzchnię z betonu cementowego, dostoswaną do obciążeń 11,5 tony na oś. W ramach inwestycji powstanie 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Do dyspozycji kierowców będą cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo.