Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska,Małopolska

Droga S7 Szczepanowice – Widoma oddana do ruchu

| ep. źródło: RI/GDDKiA 04.10.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Droga S7 Szczepanowice – Widoma oddana do ruchu
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska
Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę na odcinku liczącym ok. 13 km – tyle zyskali kierowcy w wyniku oddania do ruchu drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Szczepanowice – Widoma. odróż z Warszawy, czy Kielc do Krakowa będzie nieco łatwiejsza.
Zakończyła się ważna inwestycja – w poniedziałek oddano do ruchu odcinek drogi ekspresowej nr 7 między węzłami Widoma i Szczepanowice. Prace kosztem 508 mln zł wykonała Mota-Engil Central Europe.

– Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych naszego kraju. Połączy trójmiejskie porty, a także port w Elblągu, który zyska dostęp do morza dzięki przekopowi Mierzei Wiślanej i budowie kanału żeglugowego, z południem Polski. To droga o dużym znaczeniu gospodarczym i turystycznym. Dzięki jej realizacji znacząco poprawi się też bezpieczeństwo ruchu drogowego – powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dzięki zrealizowanej inwestycji kierowcy będą mogli ominąć często zakorkowane Słomniki. Do czasu wybudowania sąsiadujących odcinków ekspresówki na południe od węzła Szczepanowice i na północ od węzła Widoma będą ponownie wjeżdżać na istniejącą DK-7.

W ramach zrealizowanego kontraktu powstało 13,1 km drogi ekspresowej z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu i rezerwą pod trzeci pas. Wybudowano dwa węzły: Szczepanowice i Widoma oraz dwa miejsca obsługi podróżnych (Widoma). Powstały także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 10 wiaduktów, 4 przejścia dla zwierząt, 3 przejazdy gospodarcze pod S7 i estakada nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Wybudowana estakada, jak podkreśla inwestor, jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku – liczy 681 m na jezdni w kierunku Warszawy i 689 m na jezdni w kierunku Krakowa.

Inwestycja jest wyposażona w kanalizację deszczową, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe.

– Z niemal 730 km drogi krajowej nr 7 łączącej Gdańsk z Chyżnem na granicy ze Słowacją, blisko 450 km jest w standardzie drogi ekspresowej. Realizujemy niemal 190 km tej trasy i w tym roku udostępnimy kolejne odcinki – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – W przygotowaniu mamy niemal 60 km trasy, łącznie z odcinkiem od Rabki Zdrój do granicy ze Słowacją. Szukamy również korytarza przebiegu S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami – dodaje.

Oddany do ruchu fragment jest częścią blisko 56-kilometrowego odcinka S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa. W sumie to cztery odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Droga ekspresowa S7 będzie jednocześnie pełnić funkcje dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. W sumie na trasie 8 węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów.

Cztery pozostałe odcinki są jeszcze w realizacji. Dla trasy Moczydło – Miechów umowa została zawarta w kwietniu 2020 r., a wartość umowy wynosi ponad 752,9 mln zł. Obecnie zaawansowanie prac wynosi ok. 23 proc. Ten odcinek ma 18,7 km. Ma być gotowy w 2023 r. Za budowę odpowiada PTU Intercor.
Fragment Miechów – Szczepanowice jest w realizacji w formule projektuj i wybuduj od lutego 2021 r., a koszt prac to 162 mln zł. Obecnie trwają prace projektowe i obejmują ok. 5,3 km. Wykonawcą jest konsorcjum Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy.

Odcinek Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta) jest kontynuowany przez nowego wykonawcę. W grudniu 2020 r. rozwiązana została umowa z Webuild (dawniej Salini). Druga umowa została zawarta w lipcu tego roku. Prace kontynuuje konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź. Obecnie dla 18-kiloemtrowego odcinka trwa optymalizacja projektu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5