Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

S8 obwodnicę Marek dokończą w przyszłym roku. Kary dla firmy Salini naliczone

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 23.06.2018

PARTNER DZIAŁU


 

S8 obwodnicę Marek dokończą w przyszłym roku. Kary dla firmy Salini naliczone
fot. EP

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie przygotowuje dokumenty, by ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje pozostałe roboty na drodze ekspresowej S8 – obwodnicy Marek. Chodzi o dokończenie prac po wyrzuconej z budowy firmie Salini. Na to, by korzystać m.in. ze wszystkich zaplanowanych zjazdów z trasy poczekamy do jesieni przyszłego roku.
Przypomnijmy, kontrakt na budowę S8 obwodnicy Marek między węzłami Marki i Kobyłka, bo o nim mowa, był realizowany od końca listopada 2014 roku. Wtedy to GDDKiA zawarła umowę z konsorcjum Salini i Pribex. Pod koniec grudnia, po licznych upomnieniach i groźbie zerwania kontraktu ze strony inwestora, na trasę główną udało się wpuścić ruch. Pozostało jednak jeszcze sporo nieukończonych robót poza ciągiem głównym – wykonawca zobowiązał się do ich ukończenia po dopuszczeniu przejezdności. Niestety, nie wywiązywał się z umowy. W maju GDDKiA zerwała z nim kontrakt. Trasę musi dokończyć ktoś inny. 

W GDDKiA trwa przygotowywanie dokumentów do ogłoszenia przetargu. – Przewidujemy ogłoszenie postępowania jeszcze w tym roku – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiej GDDKiA. – Szacujemy, że nowy wykonawca zakończy prace jesienią 2019 roku – dodaje.

A do ukończenia zostały: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej i kładka w rejonie ul. Letniskowej. Wciąż nie są wykonane również drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, a także przewidziane chodniki, ścieżki rowerowe i Obwód Utrzymania Drogi. W ramach kończenia kontraktu po wyrzuconym konsorcjum są jeszcze do wykonania prace związane z zielenią, roboty porządkowe, elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Jak informuje rzecznik prasowa, inwestor naliczył kary umowne na rzecz niesolidnego wykonawcy. Wynoszą ponad 18,5 mln zł. Cały kontrakt na odcinek między Markami a Kobyłką był wart 331,6 mln zł.

Trwa także rozliczanie podwykonawców. Oddział GDDKiA w Warszawie obecnie weryfikuje pod względem formalnym oraz rozpatruje roszczenia złożone przez podwykonawców, usługodawców i dostawców. – Na dzień dzisiejszy wpłynęło ok. 100 wniosków – informuje Małgorzata Tarnowska.

Cała obwodnica Marek była realizowana w podziale na dwa odcinki realizacyjne. Pierwszy, kłopotliwy, był budowany przez konsorcjum, którego liderem jest Salini, liczy 8,13 km i prowadzi od Marek do Kobyłki. Drugi, to trasa Kobyłka – Radzymin. Jej długość to 7,14 km, a za budowę odpowiadała firma Astaldi. Kontrakt na drugi odcinek był wart 405,895 mln zł i tu realizacja przebiegła bez utrudnień. Teraz Astaldi, tak jak przewidziano w umowie, remontuje starą ósemkę w Markach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS