Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Mazowieckie

S8 Radziejowice – Paszków pojedziemy przed końcem roku? Jak pogoda pozwoli

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 12.07.2018

PARTNER DZIAŁU


 

S8 Radziejowice – Paszków pojedziemy przed końcem roku? Jak pogoda pozwoli
fot. EP

Więcej z regionu:

Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Drogowcy pracują na budowie dwóch odcinków przyszłej drogi ekspresowej S8 w pobliżu Warszawy. Między Paszkowem a Radziejowicami powstaje blisko 21 km betonowej ekspresówki. To ostatnie będące w realizacji odcinki na ekspresowej ósemce między Warszawą a Wrocławiem. Według planów inwestora, trasa będzie przejezdna przed końcem roku. O ile na przeszkodzie nie stanie pogoda. Roboty poza ciągiem głównym na pewno potrwają dłużej.
Prace prowadzone są w śladzie istniejącej DK-8 pomiędzy węzłem z drogą wojewódzką nr 579 w Radziejowicach a węzłem Paszków z DW-721 w Wolicy. Są realizowane w ramach dwóch kontraktów.

Zadanie I Radziejowice – Przeszkoda liczy prawie 10 km. Jego wykonawcą jest Strabag. Zadanie II to liczący 11,6 km odcinek Przeszkoda – Paszków, którego realizacja została powierzona firmie Intercor. Nadzór nad inwestycją sprawuje konsorcjum ZBM Inwestor Zastępczy oraz MGGP.



Wyświetl większą mapę

Droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na budowę trzeciego pasa (w pasie rozdziału) w przyszłości.

Przejezdność przed Bożym Narodzeniem?

Zgodnie z umową, zadanie Strabag (dalej od Warszawy) powinno się zakończyć w lipcu 2019 roku, a kontrakt firmy Intercor w październiku tego roku.

Zaawansowanie robót na zadaniu I obecnie wynosi ok. 50 proc. – poinformował dziennikarzy przedstawiciel wykonawcy. Jak mówił, prace realizowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – obecnie drogowcy realizują to, co było planowane na listopad.   

Mniej szczęścia ma odcinek II. Tu analizowana jest obecnie dokumentacja związana z aktualizacją harmonogramu i w zasadzie już wiadomo, że umowny termin zostanie przesunięty na lato przyszłego roku. Powodem są niesprzyjające warunki pogodowe jesienią 2016 oraz wiosną i na jesieni roku 2017 oraz znalezisko archeologiczne, które odkryto na budowie. Chodzi m.in. o cmentarz datowany na XIV-XVIII wiek. Na kilkusetletnią nekropolię natrafiono w pobliżu węzła Nadarzyn. To strategiczne miejsce, w którym koncentrują się m.in. wszystkie media. Prowadzone tu prace zablokowały możliwość prowadzenia robót na odcinku ok. 3 km aż na pół roku.  

Jak jednak zapewnia inwestor, plany zakładają wpuszczenie ruchu na ciąg główny ekspresówki przed wigilią Bożego Narodzenia.

Technologia betonowa

Podstawowy warunek tego, by plany się ziściły, to pogoda. Droga wykonywana jest w technologii betonowej. Na dziś wykonawcy zakładają zakończenie prac związanych z układaniem nawierzchni w październiku. Nawet jeśli to się uda, dopiero po 28 dniach będą mogli rozpocząć prace związane z oznakowaniem poziomym, które z kolei wymaga suchej nawierzchni. O tej porze roku spełnienie tego warunku nie musi być oczywiste.

Betonowa nawierzchnia górną warstwę będzie miała wykonaną w technologii z odkrytym kruszywem. Ma to pozwolić na uzyskanie lepszych parametrów pod względem hałasu. Zastosowana metoda pozwala uzyskać o 3-proc. mniejszy hałas niż w przypadku innych nawierzchni betonowych.

Niezależnie od tego, przy drodze staną ekrany akustyczne o wysokości od 2,5 do 8 metrów – w zależności od rozprzestrzeniania się zasymulowanej fali dźwiękowej w danej lokalizacji. Modułowa konstrukcja ekranów umożliwia zmianę ich wysokości w przyszłości – jeśli na etapie analizy porealizacyjnej (rok po otwarciu drogi) okaże się, że potrzeby są większe, wysokość ekranu będzie można zwiększyć o 1m.

Węzły i obiekty

Na ok. 21-kilometrowej trasie między Radziejowicami a Paszkowem będą węzły drogowe: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn. Drogowcy budują jedno górne przejście dla zwierząt i 3 miejsca obsługi podróżnych. Co ciekawe, powstaną one na bazie już istniejących miejsc służących podróżnym (restauracji i stacji benzynowych). Na mocy porozumienia z właścicielami, będą one dostosowane do potrzeb MOP odpowiednich kategorii.

Budowane pod Warszawą odcinki są ostatnimi fragmentami potrzebnymi, by całą trasę między stolicą kraju a Wrocławiem przejechać drogą o parametrach ekspresówki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS