Dwie oferty otrzymała GDDKiA w przetargu na opracowanie studium korytarzowego dla budowy dwujezdniowej drogi klasy GP w ciągu krajowej nr 7 Rabka – Chyżne. Jedna z nich mieści się w budżecie inwestora.
Tańszą ofertę złożyło konsorcjum na czele z firmą Schuessler – Plan Inżynierzy. Jest ona warta 1,064 mln zł przy budżecie zamawiającego o wartości 1,328 mln zł.
Duga, wykraczająca poza szacunek kosztowy GDDKiA oferta została złożona przez Mosty Katowice i jest o ponad milion złotych droższa. Ma wartość 2,199 mln zł.
W tym przetargu chodzi o opracowanie rozwiązań technicznych, przeprowadzenie analizy i prognozy ruchu, oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko. Trzeba także przeprowadzić analizę kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych, porównawczą analizę wielokryterialnej rozpatrywanych opcji oraz zestawić koszty planowania i finansowania zadania inwestycyjnego.
Studium korytarzowe będzie podstawą do opracowania szczegółowych parametrów technicznych drogi oraz wskazania jej efektywności.
To drugi przetarg w tej sprawie. Pierwszy został unieważniony. Wpłynęły wówczas trzy oferty. Podobnie jak tym razem, najtańszą złożyło konsorcjum Schuessler – Plan Inżynierzy, wtedy jednak prace wyceniono na 689,103 tys. zł. Ta oferta została jednak odrzucona. GDDKiA odrzuciła wówczas także następną w kolejności ofertę biura Euroekspert wartą 1,044 mln zł. Trzecia, która miała wartość 2,433 mln zł przekraczała możliwości finansowe zamawiającego.
Na wykonanie zamówienia przewidziano 15 miesięcy. Na etap I przewidziano 9 miesięcy – tu ma być wykonane studium korytarzowe, a kolejnych 6 miesięcy w ramach II etapu pozostaje na udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców uczestniczących w przetargu na kolejne opracowania projektowe.
Droga nr 7 z Rabki do Chyżnego ma być dwujezdniową droga klasy GP na parametrach drogi klasy S. Będzie to część szlaku komunikacyjnego w ciągu trasy europejskiej E77. Droga prowadzi ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją. Za nasza granicą będzie miała kontynuację w postaci drogi R3 o parametrach zbliżonych do DK-7.