Cztery oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy węzła Kraków Południe na skrzyżowaniu A4 i DK-7.
GDDKiA ma przygotowany budżet w kwocie 2,193 mln zł. Poniżej tej kwoty uplasowała się oferta konsorcjum MPRB, Mosty Kraków oraz MP Infra warta 1,573 mln zł. Pozostałe propozycje złożyli: Autostrada II – 2,855 mln zł, Sweco Engineering – 3,632 mln zł oraz Voessing Polska – 4,169 mln zł.
W ramach zamówienia GDDKiA oczekuje opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy węzła Kraków Południe wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji zezwalających na realizację inwestycji.
Wybrana firma będzie zobowiązana również do udzielania odpowiedzi na pytania oferentów na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz do sprawowania nadzoru autorskiego w czasie prowadzenia robót budowlanych.
Wyświetl większą mapę
Mowa o węźle, który rozprowadza ruch pomiędzy Południową Autostradową Obwodnicą Krakowa w ciągu A4, DK-7 i Krakowem. W godzinach szczytów komunikacyjnych dochodzi w tym miejscu do zatorów drogowych. Ruch jest spowalniany przez pojazdy, które oczekują na włączenie się do DK-7 w stronę południowej granicy Polski oraz w kierunku Bielska Białej i Cieszyna.
Ciasno jest także na Zakopiance, gdzie kumuluje się ruch z centrum miasta. Te potoki ruchu łączą się na miejskim odcinku DK-7, gdzie na krótkim odcinku jest kilka skrzyżowań z sygnalizacjami świetlnymi.
Te problemy ma rozwiązać rozbudowa, a tym samym zwiększenie przepustowości na połączeniach autostrady z kierunku Katowic i Rzeszowa w stronę Zakopanego. Węzeł ma być rozbudowany o dodatkowe łącznice (Rzeszów – Centrum Krakowa oraz Centrum Krakowa – Rzeszów), zlikwidowana ma być sygnalizacji świetlnej na łącznicy oraz przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na ulicy Taklińskiego i Poronińskiej. W planach jest budowa m.in. estakady i przejścia podziemnego.
Inwestycja ma być zrealizowana we współpracy finansowej z miastem Krakowem. Realizacja, po zakończeniu prac przygotowawczych jest planowana na lata 2025 – 2026.