Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie otworzyła oferty w przetargu na wykonanie koncepcji programowej wraz z rozpoznaniem podłoża gruntowego dla obwodnicy Gryfin a wciągi DK-31. Wpłynęło 7 ofert.
Najtańszą propozycję złożyła Pracownia Projektowej Dróg i Mostów „DIM” - Ryszard Kowalski. Oferta jest warta 1,113 mln zł, przy budżecie zamawiającego wartym 725,7 tys. zł.
Pozostałe oferty wahają się w przedziale od 1,338 mln zł (Trakt z Katowic) do 2,275 mln zł, które zaproponowała firma Schuessler - Plan Inżynierzy.
Gryfino leży na południe od Szczecina, nieopodal granicy polsko-niemieckiej i tuz przy Parku Krajobrazowym Doliny Dolnej Odry. Przechodząca przez miasto droga krajowa nr 31 prowadzi ruch m.in. z Frankfurtu i Kostrzyna nad Odrą w kierunku autostrady A6 i Szczecina.
Wyświetl większą mapę
Ze względu na to, że miasto jest położone wzdłuż drogi, przez teren zabudowany przebiega długi odcinek trasy krajowej, która na terenie miejskim przecina się z innymi drogami, do tego spotyka się z ruchem pieszym.
Dzięki obwodnicy Gryfino odetchnie od uciążliwości związanych z dużym ruchem samochodowym, a kierowcy na kierunku północ-południe zyskają większy komfort podróży. Obecnie dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że pod wiaduktem kolejowym na północnym wjeździe do miasta nie mieszczą się pojazdy wyższe niż 2,7 m. Samochody ciężarowe i autobusy muszą omijać ten punkt korzystając z drogi powiatowej.
Jeśli GDDKiA zwiększy budżet i przetarg zostanie rozstrzygnięty, wykonawca będzie miał 15 miesięcy ma wykonanie zamawianej dokumentacji.
Planowana obwodnica ma mieć ok. 6 km długości i biec po wschodniej stronie miasta. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP z dwoma pasami ruchu.
Według zatwierdzonego przez Ministerstwo Infrastruktury Programu Inwestycji dla tego zadania, obwodnica powinna być gotowa do 2025 roku.