Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Są oferty na koncepcję przygranicznego fragmentu Via Carpatii

| inf.pras./RI źródło: GDDKiA 08.07.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

Są oferty na koncepcję przygranicznego fragmentu Via Carpatii
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na wykonanie koncepcji programowej dla 75-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Babica – Barwinek. Czterema odcinkami było zainteresowanych łącznie 18 firm.
Teraz Generalna Dyrekcja oceni oferty a następnie zbada czy wykonawcy, których oferty zostały ocenione jako najkorzystniejsze, nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu.

Przetarg obejmuje wykonanie koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.

Cztery odcinki

Zadanie zostało podzielone na 4 odcinki:
Zadanie 1 to Węzeł Babica (bez węzła) – Węzeł Domaradz (z węzłem), długości ok. 23,45 km. Wykonaniem koncepcji było zainteresowanych 8 podmiotów. Zamawiający przeznaczył na ten odcinek 17,22 mln zł, a najtańsza oferta jest warta 10,92 mln zł. Złożyło ją konsorcjum, którego liderem jest CDM Smith. Trzy oferty nie zmieściły się w budżecie zamawiającego.

Zadanie 2 obejmuje fragment węzeł Domaradz (bez węzła) – węzeł Miejsce Piastowe (z węzłem) dł. ok. 22,70 km. W tym przypadku o zamówienie ubiegało się 14 wykonawców, z czego połowa nie zmieściła się w planowanym budżecie wynoszącym 11,93 mln zł. Oferta z najniższą ceną należy do Egis Poland i jest warta 7,9 mln zł.

Zadanie 3 to węzeł Miejsce Piastowe (bez węzła) – węzeł Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,40 km. Tym odcinkiem było zainteresowanych również 4 wykonawców, a 8 nie zmieściło się w budżecie (4,67 mln zł). Najniższą ofertę złożył Egis Poland (4,09 mln zł).

Zadanie 4 obejmuje fragment węzeł Dukla (bez węzła) – Barwinek (granica państwa) dł. ok. 18,335 km. Na 13 złożonych ofert, 7 znalazło się poza budżetem, który wynosił 9,59 mln zł. Ofertę najtańszą, z ceną prawie 6,9 mln zł złożył również Egis Polska. Na kolejnym miejscu jest konsorcjum na czele z CDM Smith z ceną 8,06 mln zł.

 
źródło: GDDKiA
Wykonawcy mogli składać oferty na dowolną ilość zadań, jednak ostatecznie będą mogli realizować maksymalnie 2 zadania. Oznacza to, że w przypadku, gdy jeden wykonawca złożył oferty dla większej liczby zadań niż dwa i spełni wszystkie postawione w specyfikacji warunki oraz otrzyma największą liczbę punktów (sumę) z kryteriów przyjętych do oceny danego zadania, wykonawcy zostaną udzielone zamówienia na dwa pierwsze zadania (na których złożył najkorzystniejszą ofertę) zgodnie z kolejnością numeracji zadań.

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena - 60 pkt i kryteria pozacenowe - 40 pkt. Te ostatnie są zróżnicowane w zależności od zadania. Dla zadania 1 są to: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego, Doświadczenie głównego projektanta mostowego, doświadczenie projektanta tunelu.

Dla zadania 2, zadania 3 i zadania 4 są to: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego, doświadczenie głównego projektanta mostowego.

Zakres Koncepcji Programowej

W ramach zamówienia wykonawca przygotuje koncepcję programową, w tym m.in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu (dla zadania 1), plan działań ratowniczych dla stadium koncepcji programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego, organizację i bezpieczeństwo ruchu oraz analizę wielokryterialną.

Wykona także kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym m.in. opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentacje geologiczno – inżynierską, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk
i monitoring hydrogeologiczny (dla zadania 1).

Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu projektu budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

Inwestycja stanowiąca część szlaku Via Carpatia, przewidziana jest do realizacji w systemie projektuj i buduj. Rozwiązania projektowe koncepcji programowej pozwolą na opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

Przebieg odcinka S19

W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym 3 tunele o łącznej długości ok. 4,65 km (w zakresie zadania 1), 42 estakady o łącznej długości ok. 15,7 km, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w listopadzie 2015 r. wydał decyzję środowiskową. Zakres planowanego zamówienia obejmuje kompleksowo całą inwestycję w tym: drogę główną, drogi poprzeczne, węzły, MOP-y, obwody utrzymania, wiadukty, tunele, estakady, przepusty, przejścia dla zwierząt, usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenie techniczne drogi i tunelu oraz inne obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, infrastrukturę techniczną związaną i niezwiązaną z drogą, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji inwestycji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5