Siedem ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na zaprojektowanie 16-kilometrowej obwodnicy Ciechanowa ciągu DK-60. Zadanie ma być realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Najtańszą ofertę – na kwotę 4,157 mln zł – złożyła firma S.T.I. Polska. Budżet GDDKiA to 4,762 mln zł.
Pozostałe oferty złożyli: Multiconsult Polska – 4,264 mln zł, Value Engineering – 4,599 mln zł, konsorcjum firm: TPF (lider) TPF Getinsa Euroestudios (partner) – 4,684 mln zł, MPRB (lider), Mosty Kraków (partner), MP (partner) – 4,710 mln zł, Mosty Katowice – 5,029 mln zł, Ivia – 5,658 mln zł.
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
– zespół projektowy – 18 proc.,
– zespół środowiskowy – 10 proc.,
– zespół geologiczny – 6 proc.,
– liczba wizji lokalnych – 6 proc.,
– cena – 60 proc.
– Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kwartale 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.
Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na 2024 r.
Zadaniem projektanta będzie wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Obwodnica ma powstać w nowym śladzie DK-60 jako droga klasy GP. Zostanie zaprojektowana po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Ciechanowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Ciechanowie.
Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Do tej pory, w ramach Programu budowy 100 obwodnic na terenie województwa mazowieckiego GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę obwodnicy Lipska, a na budowę obwodnicy Pułtuska toczy się postępowanie przetargowe. Dla sześciu kolejnych obwodnic: Łącka, Ostrołęki, Siedlec, Skaryszewa, Sokołowa Podlaskiego, Zwolenia toczą się prace projektowe związane z przygotowaniem dokumentacji wariantowego przebiegu tras.