Przybliża się realizacja wiaduktu kolejowego nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Kryńskiej w Sokółce. W czwartek podpisane zostało porozumienie w sprawie finansowania inwestycji. Na kosztujące ok. 51 mln zł zadanie złożą się samorząd województwa podlaskiego, gmina Sokółka i PKP PLK.
Najwięcej pieniędzy w tamach montażu finansowego na inwestycję przeznaczy samorząd województwa – 45 mln zł. PKP PLK dołoży 15,6 mln zł a gmina Sokółka 2 mln zł.
Wiadukt ma stanowić część drogi wojewódzkiej w kierunku Krynek. – Zdajemy sobie sprawę, że przejazd nad torami znacznie poprawi warunki drogowe – mówi, cytowany w komunikacie marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński. – Sokółka leży na ważnym szlaku, dzięki poprawie infrastruktury kolejowej i drogowej mogłyby tu powstawać inwestycje związane z transportem towarowym – dodaje.
Jak mówił marszałek, koszt inwestycji to dla budżetu województwa duże wyzwanie, dlatego samorząd regionalny zwrócił się do władz Sokółki i do PKP PLK o finansową partycypację w kosztach budowy.
Wyświetl większą mapę
Jak podaje Urząd Marszałkowski, budowa wiaduktu na ul. Kryńskiej w Sokółce jest szacowana na ok. 51 mln. zł. W budżecie województwa zarezerwowano 45 mln zł, ale Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie jeszcze zabiegał o dotację z Ministerstwa Infrastruktury.
Obiekt ma powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 674. Obecnie na ruchliwej drodze znajduje się przejazd kolejowy kategorii A. Prostopadle do drogi przebiega 6 torów relacji Białystok – Sokółka – Kuźnica Białostocka – granica państwa.
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku już dwukrotnie ogłaszał przetarg na wykonanie tego zadania. Postępowania zostały jednak unieważnione z uwagi na zbyt wysokie ceny w stosunku do przewidzianego budżetu. W obu postępowaniach budżet PZDW planowany był na 30 mln zł, podczas gdy wykonawcy oczekiwali kilkanaście milionów więcej – w pierwszym przetargu najtańsza oferta była warta 48 mln zł, w drugim, ogłoszonym jesienią ub. roku ponad 49 mln zł.
Planowany wiadukt ma być obiektem trzyprzęsłowym o długości 142,6 m. Ma przeprowadzać nad torami ruch samochodowy, pieszy i rowerowy – jednojezdniowa droga będzie wyposażona w chodniki i ciąg pieszo-rowerowy.