– Mamy zabezpieczone środki na badania geologiczne, których wykonanie umożliwi budowę zachodniej obwodnicy Szczecina – poinformował podczas dzisiejszego podpisania umowy na budowę drogi S3 w województwie zachodniopomorskim minister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Adamczyk.
Adamczyk: Prace ruszą niebawem
Według ministerialnych zapowiedzi w najbliższym czasie ruszą badania geologiczne konieczne do przyszłej budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Obietnica została złożona przez ministra infrastruktury i budownictwa, Andrzeja Adamczyka, podczas podpisania umowy na budowę drogi ekspresowej
S3 w województwie zachodniopomorskim. Chodzi o fragmenty Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Wykona je Budimex.
Obecnie, w kwestii budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, rozważane są różne sposoby jej realizacji. W grę wchodzi zarówno Plan Junckera, partnerstwo publiczno-prywatne jak i spółka celowa.
Oczekiwana inwestycja
Na dodatek, o tej trasie mówi się od wielu lat. – Zachodnia obwodnica Szczecina jest niezbędna, przede wszystkim po to, żeby region mógł rozwijać się gospodarczo. Teraz nie ma dobrej drogi prowadzącej do jednego z największych i najważniejszych w regionie przedsiębiorstw – Zakładów Chemicznych Police. Zachodnia obwodnica umożliwiłaby szybszy i bezpieczniejszy transport towarów, a mieszkańcy miasta też mieliby dzięki temu objazdowi łatwiejsze życie.
Jak podawaliśmy w lipcu – jest zielone światło dla tej inwestycji ze strony rządu. Inwestycja jest jedną z tych wyczekanych przede wszystkim z uwagi na duży ruch tranzytowy przejeżdżający przez stolicę województwa zachodniopomorskiego. Zabiegi o budowę obejścia Szczecina wspierają regionalne władze samorządowe. Jak podają – istotę tej trasy argumentuje jej rola w układzie komunikacyjnym.
Duży projekt
Trasa, która ma liczyć ok. 50 km, będzie przedłużeniem drogi ekspresowej S6, od węzła Goleniów do węzła Kołbaskowo przy autostradzie A6. Istotnym elementem obejścia ma być tunelowa przeprawa przez Odrę na wysokości Polic i Święta.