Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Gdańsk

Samochody w Tunelu pod Martwą Wisłą nie będą się ślizgać. W planach innowacje

| inf. pras. źródło: UM Gdańsk 29.12.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Samochody w Tunelu pod Martwą Wisłą nie będą się ślizgać. W planach innowacje
fot. Verid1st, www.youtube.com/watch?v=KWOqeX5koCk, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zraszacze solankowe czy podgrzewana nawierzchnia? Takie dwa sposoby są rozważane są do zastosowania w Tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni podejmie decyzję do połowy stycznia, a wybrany system zacznie działać w grudniu 2018 roku. Chodzi o to, by w tunelu samochody się nie ślizgały.
W rozmowie z portalem gdansk.pl dyrektor GZDiZ Mieczysław Kotłowski powiedział, że do połowy stycznia zarząd ma podjąć decyzję, jaki system radzenia sobie z oblodzeniem nawierzchni w Tunelu Pod Martwą Wisłą wybrać.

– W tunelu są duże spadki na wjazdach i wyjazdach. Zimą w Gdańsku temperatura często się zmienia, przechodzi szybko z plusowej na minusową. To sprawia, że tradycyjne metody – jak pługopiaskarka – w specyficznych warunkach tunelu to za mało. Problemem jest zwłaszcza wyjazd z tunelu na rondo przy ul. Marynarki Polskiej. Ciężkie samochody jadą tam pod górę po śliskiej nawierzchni, potem muszą się zatrzymać, żeby ustąpić pierwszeństwa i mają problem z ponownym ruszeniem, bo szorstkość jezdni nie jest wystarczająca – mówi Mieczysław Kotłowski.

Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu, dodaje: – Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie paraliż ruchu w tej części miasta.

GZDiZ rozważa więc wprowadzenie innowacji na newralgicznym odcinku podjazdu w kierunku ronda przy ul. Marynarki Polskiej.

Kotłowski mówi, że rozważane są dwie opcje. Pierwsza: spryskiwacze solankowe. Rurki umieszczone za krawężnikiem rozpylające solankę na jezdnię. Koszt montażu to około 500-600 tysięcy złotych plus eksploatacja: czyszczenie dysz, uzupełnianie solanki.

Druga możliwość: elementy grzewcze umieszczone w nawierzchni, podgrzewające jezdnię. Montaż jest o połowę tańszy, niż w przypadku zraszaczy, ale eksploatacja droższa – trzeba płacić za prąd.

– Rozważamy za i przeciw jednej i drugiej metody – mówi Kotłowski. – Decyzję, którą wybierzemy, podejmiemy do połowy stycznia. Nasi pracownicy jadą teraz m.in. na lotnisko Okęcie w Warszawie, gdzie działają obie metody. Przyjrzymy się, zobaczymy jakie są wady i zalety, i wtedy zdecydujemy.

Czy solanka może być problemem ekologicznym? – Nie – mówi Kotłowski. – Stosujemy sól na innych ulicach i nie jest to duży problem.

Nowy system ma zostać wprowadzony w Tunelu pod Martwą Wisłą około grudnia 2018 r., na razie tylko na podjeździe w kierunku ronda przy ul. Marynarki Polskiej. Na drugim podjeździe – w przeciwną stronę, w kierunku ul. Majora Sucharskiego – może zostać użyta w przyszłości ta sama lub inna metoda, zależnie od tego, jak sprawdzi się w użytkowaniu pierwsza.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS