Spośród siedmiu ofert, które wpłynęły w przetargu na projekt i budowę S19 od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego najtańsza jest propozycja firmy Strabag. Jest także nieobecny dotychczas na naszym rynku drogowym wykonawca ze Szwajcarii. Jego cena istotnie odbiega od pozostałych.
Chodzi o fragment trasy Białystok – Lubartów na odcinku od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. GDDKiA wyceniła to zadanie na 491,052 mln zł. Wszyscy wykonawcy, którzy startowali już w przetargach na inwestycje drogowe w Polsce zmieścili się w tej kwocie. Jedyny oferent, którego propozycja istotnie odbiega ceną od pozostałych to SSB Sauerwein&Schaefer Bau ze Szwajcarii. Ta firma, nowa jeśli chodzi o przetargi drogowe w naszym kraju, wyceniła prace na niemal dwukrotność budżetu inwestora – 978 mln zł.
Najtańsza propozycja została złożona przez Strabag – 391,538 mln zł. Kolejne oferty to: PTU Intercor – 399,750 mln zł, Budimex – 404,530 mln zł, Polaqua – 412,843 mln zł, Mota Engil – 438,915 mln zł, Stecol Corporation – 453,966 mln zł.
Inwestycja będzie realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. W ramach zadania wybudowanych ma być 13,7 km drogi ekspresowej do końca obecnej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, gdzie na odcinku obwodnicy liczącym ok. 6,2 km dobudowana zostanie druga jezdnia.
W ramach kontraktu trzeba przebudować łącznice węzłów: Międzyrzec Podlaski Północ i Międzyrzec Podlaski Południe. Powstać maja także obiekty inżynierskie i przejście dla zwierząt dużych i średnich. Zaplanowano budowę Miejsc Obsługi Podróżnych oraz dróg dojazdowych i lokalnych.